Preşedintele ANAF, Lucian Heiuş, a anunţat, marţi, că analizele realizate după primul termen de depunere a declaraţiilor de către firmele de curierat arată, aşa cum s-au aşteptat autorităţile, că ”foarte, foarte multe din vânzările în sistem online şi care au fost duse prin curier, cu plata ramburs, nu au fost declarate sub nicio formă”.
O singură persoană a vândut, anul trecut, produse cosmetice de 44 de milioane de lei, fără a declara acest lucru undeva.
”Din păcate, la primul termen de depunere a Declaraţiei 395 - firmele de curierat (...) pe analizele pe care le-am făcut, am constatat nişte lucruri pe care le previzionam”, a anunţat Lucian Heius, într-o conferinţă de presă.
Acesta a adăugat că ”foarte, foarte multe din vânzările în sistem online din aceste platforme şi care au fost duse prin curier, cu plata ramburs, nu au fost declarate sub nicio formă”.
”Peste 20.000 de oameni care au vândut prin acest mecanism, cumulând împreună 2 miliarde de lei, nu au depus nicio declaraţie. Cel mai mult a fost o persoană care a vândut anul trecut de 44 de milioane de lei produse cosmetice fără să depună nicio declaraţie”, a adăugat preşedintele ANAF.
Potrivit acestuia, după depunerea declaraţiilor de către firmele de curierat, această persoană a fost identificată, pentru că s-a plătit ramburs.
”Este clar că este un loc unde se produce evaziune fiscală, plata cu numerar, inclusiv pentru comerţul online”, a mai declarat Lucian Heiuş.
De anul trecut, firmele de curierat sunt obligate să transmită ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs (la livrare) pentru produsele comandate online.
Furnizarea datelor se va face prin completarea unei declaraţii pe propria răspundere.
Ce informații cere Fiscul de la firmele de curierat:
- numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
- datele de identificare a expeditorului;
- numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
- adresele de expediție respectiv livrare;
- contravaloarea bunului livrat.