Adidas a raportat o pierdere mare în trimestru patru şi şi-a redus dividendele, după încetarea costisitoare a parteneriatului cu marca Yeezy a rapperului Kanye West.
Iar pentru 2023 compania anticipează o pierdere de 700 de milioane de euro, marcând prima pierdere anuală din ultimii 31 de ani, relatează CNBC.
Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă a înregistrat o pierdere operaţională de 724 de milioane de euro (763 de milioane de dolari) şi o pierdere netă din operaţiunile continue de 482 de milioane de euro în trimestrul patru.
Compania va recomanda un dividend de 70 de euro cenţi pe acţiune la adunarea generală anuală din 11 mai, în scădere de la 3,30 euro pe acţiune în 2021.
Veniturile au scăzut în trimestrul patru, ca urmare a încetării parteneriatului cu Yeezy şi vor scădea şi în 2023.
Estimarea de 700 de milioane de euro ca pierdere operaţională include un impact de 500 de milioane de euro al potenţialei anulări a stocurilor Yeezy şi 200 de milioane de euro sub formă de ”costuri unice”.
Adidas a renunţat în octombrie la parteneriatul foarte profitabil cu rapperul şi designerul de modă Ye, cunoscut anterior ca Kanye West, care este imaginea Yeezy, după ce acesta a făcut o serie de comentarii antisemite.
Compania a rămas cu un stoc imens de încălţăminte Yeezy nevândută.
Noul CEO Adidas, Bjorn Gulden, care a preluat funcţia de la Kasper Rorsted la începutul anului, a declarat într-un comunicat de miercuri că 2023 va fi ”un an de tranziţie”, deoarece compania caută să reducă stocurile pentru a reveni la rentabilitate în 2024.
”Adidas are toate ingredientele pentru a avea succes, dar trebuie să ne concentrăm înapoi pe nucleul nostru: produs, consumatori, parteneri de retail şi sportivi”, a spus Gulden.
”Anularea stocurilor şi costurile unice legate de încetarea parteneriatului său Yeezy în octombrie au costat scump Adidas, ceea ce a dus la o pierdere operaţională în trimestrul patru şi o scădere a vânzărilor. În plus, vânzările în China au scăzut drastic anul trecut, pe fondul măsurilor stricte de izolare” din cauza pandemiei, a menţionat Victoria Scholar, şefa de investiţii la Interactive Investor.
Aceasta a mai spus că, ”în plus, Adidas s-a confruntat cu costurile crescute ale lanţului de aprovizionare după pandemie şi cu contextul macroeconomic care a slăbit consumatorul şi a determinat reduceri mari pentru a atrage clienţi”.