H&M concediază 1.500 de muncitori pe baza unor teste de bazate pe cunoștințe, dar și pe inteligență și personalitate.
În decembrie, H&M a anunțat că 1.500 din cele 3.500 de locuri de muncă în domeniul comerțului electronic, al logisticii și al dezvoltării serviciilor digitale din Stockholm vor fi pierdute înainte de vară.
Potrivit cotidianului suedez Svenska Dagbladet, gigantul suedez de modă Hennes & Mauritz, cunoscut sub acronimul H&M, a decis să introducă un test de inteligență pentru angajații săi pentru a decide pe cine să păstreze și pe cine să concedieze.
Compania a decis să reducă numărul angajaților din Business Tech și, prin urmare, a decis să le ceară angajaților săi să dea teste.
Reprezentantul celui mai mare sindicat din Suedia, Unionen, Robin Olofsson, a declarat pentru ziar că a fost sunat de către angajați ai H&M care plângeau, unii dintre ei povestind că au fost nevoiți să facă până la 30 de teste diferite.
Încă nu este clar dacă firma specializată în modă intenționează să implementeze testele și în alte centre din întreaga lume.