Consiliul European a adoptat, vineri, Regulamentul Euro 7, care stabileşte norme privind valorile-limită de emisii pentru vehiculele rutiere şi durabilitatea bateriilor, aceasta fiind ultima etapă a procesului decizional.
Potrivit unui comunicat de presă al preşedinţiei belgiene, textul adoptat vineri include autoturismele, camionetele şi vehiculele grele într-un singur act juridic şi vizează reducerea în continuare a emisiilor de poluanţi atmosferici generate de gazele de eşapament şi de frâne. Noul regulament stabileşte, de asemenea, cerinţe mai stricte privind durata de viaţă.
- Regulamentul Euro 7 stabileşte norme pentru emisiile de gaze de eşapament ale vehiculelor rutiere, dar şi pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi emisiile aferente abraziunii pneurilor şi emisiile de particule la frânare.
- Pentru autoturisme şi camionete, regulamentul menţine valorile-limită actuale ale emisiilor de gaze de eşapament Euro 6, dar introduce cerinţe mai stricte pentru particulele solide.
- Pentru autobuzele şi camioanele grele, regulamentul impune valori-limită mai stricte pentru diverşi poluanţi, inclusiv pentru unii care nu au fost reglementaţi până în prezent, cum ar fi protoxidul de azot (N2O).
- Euro 7 introduce valori-limită mai stricte pentru emisiile de particule produse la frânare, cu valori-limită specifice pentru vehiculele electrice. Este vorba de 3 mg/km pentru vehiculele electrice, 7 mg/km pentru majoritatea motoarelor cu ardere internă și hibride electrice și 11 mh/km pentru camionetele mari.
- Regulamentul introduce, de asemenea, cerinţe în ceea ce priveşte durabilitatea bateriilor. Acestea vor trebui să păstreze cel puțin 80% din capacitate după cinci ani de funcționare sau 100 de mii de kilometri parcurși și 72% după opt ani sau 169 de mii de kilometri.
- Noile norme includ, de asemenea, cerinţe mai stricte privind durata de viaţă pentru toate vehiculele, atât în ceea ce priveşte kilometrajul, cât şi durata de viaţă.
În urma aprobării de către Consiliu a poziţiei Parlamentului European, actul legislativ este adoptat. După semnarea de către preşedinta Parlamentului European şi preşedintele Consiliului, regulamentul se va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Noile reguli se vor aplica la 30 de luni de la publicarea în Jurnalul Oficial, pentru autoturisme și camionete, și la 48 de luni pentru autobuze, camioane și remorci.