Alte 22 de firme au fost amendate de ANPC după Black Friday, inclusiv H&M, Zara şi Meli Melo

Alte 22 de firme au fost amendate de ANPC după Black Friday, inclusiv H&M, Zara şi Meli Melo

Alte 22 de firme au fost amendate de Comandamentul Special Black Friday al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pentru abateri legate de preţurile produselor aflate în promoţie sau de etichetarea acestora.
Valoarea totală a amenzilor este de 359.000 de lei.

Potrivit ANPC, alte 28 de site-uri şi magazine cu vânzare directă, care au anunţat reduceri speciale au fost verificate pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce priveşte reducerile şi promoţiile.

Astfel, au fost constatate abateri şi s-au dat sancţiuni la 22 de operatori economici:

ADVERTISING
  1. Tensa Art Design SRL Ilfov (www.lensa.ro),
  2. F64 Studio SRL Bucureşti (www.f64.ro),
  3. SMS România SRL Bucureşti,
  4. Montecristo SRL Ilfov,
  5. Vabro Retail SA Maramureş,
  6. Artima SA Cluj,
  7. Meli Melo Fashion SRL Cluj,
  8. Sboujee Gold SRL Cluj,
  9. Laceworld Design SRL Cluj,
  10. Kvantum Sport SRL Cluj,
  11. Sport Vision Trading SRL Cluj,
  12. Birth Stone SRL Cluj,
  13. Inditex Romania SRL Cluj (Zara),
  14. B&B Collection SRL Cluj,
  15. H&M Henes&Mauritz SRL Cluj,
  16. Eroglu România SRL Cluj (Colin's),
  17. Grand Bazar & Stock House Concept SRL Oradea,
  18. Smyk All for Kjds SRL Oradea,
  19. Kik Textillen und Non Food SRL Oradea,
  20. LPP România Fashion SRL Bistriţa,
  21. Studio Moderna SRL Bistriţa,
  22. Modaverse SRL Constanţa (www.modaverse.ro).
ADVERTISING

Comisarii ANPC au constatat că la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din preţul de referinţă.

Totodată, nu existau informaţii care să indice în mod clar şi neechivoc data la care încetează oferta şi faptul că aceasta se referă la stocul disponibil, informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecţia nouă şi la oferta de Black Friday (neconcordanţe între cele două secţiuni ale site-ului).

Totodată, preţul de referinţă afişat pe site nu era cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al preţului redus creându-se premisa existenţei unui avantaj specific preţului, consumatorii fiind determinaţi să ia o decizie de tranzacţionare pe care nu ar fi luat-o, dacă ar fi cunoscut realitatea.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇