Adidas a cerut Oficiului pentru Mărci din SUA să respingă o cerere a fundaţiei Black Lives Matter (BLM) de a-şi înregistra o marcă ce conţine trei dungi paralele.
Designul Black Lives Matter Global Network Foundation ar crea confuzie cu faimosul său semn cu trei benzi, susţine gigantul de îmbrăcăminte sportivă.
Adidas a adăugat că își folosește logo-ul de mai bine de 70 de ani.
Black Lives Matter Global Network Foundation este cea mai proeminentă entitate din mișcarea BLM. Grupul a solicitat înregistrarea unei mărci comerciale în SUA încă din noiembrie 2020, pentru un design galben cu trei dungi pentru a fi folosit inclusiv pe îmbrăcăminte și genți, scrie BBC.
Într-o notificare de opoziție transmisă biroului de mărci comerciale, Adidas susţine că designul propus „încorporează trei dungi într-un mod care este similar şi produce confuzie cu marca sa cu trei benzi, atât ca aspect cât și ca impresie comercială generală”.
Compania a adăugat că oamenii care sunt familiarizați cu bunurile și serviciile sale vor crede probabil că produsele oferite sub marca BLM „provin din aceeași sursă sau că sunt afiliate, conexe, asociate sau sponsorizate de Adidas”.
Oficiul pentru Mărci din SUA a solicitat Fundației Black Lives Matter Global Network un punct de vedere care trebuie depus până pe 6 mai.
BLM a devenit proeminentă după moartea în 2012 a lui Trayvon Martin, un tânăr de culoare, de 17 ani, care a fost împușcat în Florida. Mișcarea a câștigat sprijin suplimentar în vara anului 2020, după ce George Floyd, un bărbat de culoare neînarmat, a fost ucis în Minneapolis de un ofițer de poliție care şi-a pus genunchiul pe gâtul lui.