Brandul Uncle Ben's își schimbă numele și imaginea după protestele Black Lives Matter

Brandul Uncle Ben's își schimbă numele și imaginea după protestele Black Lives Matter

Brandul Uncle Ben’s își va schimba numele în Ben’s Original și va renunța la imaginea bărbatului de culoare, grizonant, de pe ambalajele sale.

Schimbarea vine după ce proprietarul Mars Food a promis în luna iunie să facă o schimbare de brand în contextul protestelor privind rasismul și brutalitatea poliției asupra persoanelor de culoare, relatează BBC.

Istoria Uncle Ben's

Brandul Uncle Ben's a intrat pe piață în anii '40 și a fost, ani de-a rândul, cel mai bine vândut brand de orez din Statele Unite. Marketing-ul său, însă, a fost criticat pentru perpetuarea stereotipiilor rasiale.

ADVERTISING

Apelativul ”unchi” și ”mătușă” erau folosite în sudul Statelor Unite pentru a face referire la oamenii de culoare, fiind o alternativă mai lipsită de respect folosită în locul variantelor politicoase ”Doamnă” sau ”Domn”.

Numele Uncle Ben's ar fi fost inspirat de un fermier texan cunoscut pentru orezul de calitate pe care îl cultiva, iar imaginea devenită brand al companiei aparține ospătarului-șef dintr-un renumit restaurant din Chicago.

10173615_630184367056274_919216715_n
Foto: Facebook/ Uncle Ben's USA

Acțiuni pentru a spori incluziunea și egalitatea

”Înțelegem inegalitățile care au fost asociate cu numele și imaginea brandului anterior, și, așa cum anunțam în luna iunie, ne-am asumat o schimbare”, spun reprezentanții Mars Food, care promit că noul ambalaj va ajunge în magazine în 2021.

ADVERTISING

De asemenea, Mars promite donații de 2 milioane de dolari și investiții de 2,5 milioane de dolari în Greenville, Mississippi, unde este cultivat orezul comercializat de ei.

”Brandul nu-și schimbă doar numele și imaginea de pe ambalaj, ci acționează pentru a spori incluziunea și egalitatea, stabilindu-și un nou scop din crearea de oportunități ce pot pune pe picior de egalitate pe toți oamenii”, susține compania.

Mars este doar unul dintre giganții din industria alimentară care a promis să-și revizuiască brandul, ca urmare a protestelor generate de moartea lui George Floyd.

ADVERTISING

La începutul anului și Pepsi promitea revizuirea brandului Aunt Jemima, recunoscând că brandul are la bază un stereotip rasial.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇