Consiliul Concurenţei a anunţat miercuri că a sancţionat compania Volvo România SRL cu o amendă în valoare de peste 13 milioane lei (aproximativ 2,65 milioane euro), pentru înţelegeri anticoncurenţiale pe piaţa distribuţiei de camioane noi, medii şi grele marca Renault.
”În urma unei investigaţii, autoritatea de concurenţă a constatat că Volvo România SRL şi distribuitorii din reţeaua sa de distribuţie selectivă s-au înţeles în privinţa teritoriului în care aceştia puteau revinde camioanele noi, medii şi grele marca Renault. Astfel, au stabilit să nu comercializeze acest tip de camioane în afara teritoriului României”, precizează autoritatea de concurenţă.
Înţelegerile privind împărţirea pieţei erau prevăzute şi puse în practică prin clauzele contractelor, negociate şi semnate de Volvo România cu distribuitorii. Prin aceste înţelegeri companiile nu se mai concurau între ele, clienţii neavând posibilitatea de a alege, în acest fel, afectând concurenţa la nivel naţional, precum şi comerţul între statele membre.
Volvo România SRL a recunoscut încălcarea Legii concurenţei şi, ca urmare, a beneficiat de o reducere a amenzii.
Invesţigaţia a fost declanşată în urma unei cereri de clemenţă depusă de un distribuitor, care a primit imunitate la amendă pentru că a cooperat cu autoritatea de concurenţă în cadrul programului de clemenţă.
Politica de clemenţă este un instrument prin care Consiliul Concurenţei poate aplica un tratament favorabil companiilor implicate într-o înţelegere de tip cartel şi care cooperează cu autoritatea de concurenţă în vederea descoperirii şi sancţionării acestor practici anticoncurenţiale.
Politica de clemenţă este un concept preluat din practica internaţională, unde utilizarea acestuia s-a dovedit a fi un instrument eficace în combaterea cartelurilor.