Ieşirea din Rusia a dus la scăderea cu 30% a vânzărilor Renault. Dacia e însă pe val

Ieşirea din Rusia a dus la scăderea cu 30% a vânzărilor Renault. Dacia e însă pe val

Grupul auto francez Renault a raportat, marţi, o scădere de aproape 30% a numărului de vehicule vândute în primul semestru din 2022, comparativ cu perioada similară a anului trecut, după oprirea activităţilor pe piaţa din Rusia, care era a doua mare piaţă a sa.

În primele şase luni ale acestui an, grupul Renault a vândut puţin peste un milion de vehicule (1.000.199 unităţi), cu 29,7% mai puţine decât în 2021, transmite Reuters.

Însă compania a precizat că, dacă sunt excluse din calcul activităţile Avtovaz şi Renault Russia, numărul vehiculelor vândute a scăzut doar cu 12% faţă de 2021.

În ceea ce priveşte marca Dacia, aceasta a înregistrat o creştere de 5,9% a înmatriculărilor în prima jumătate a acestui an, până la 277.885 de autoturisme şi utilitare.

ADVERTISING

Potrivit Renault, succesul mărcii Dacia se datorează în special modelului Dacia Sandero, cel mai bine vândut model către clienţii privaţi din Europa pentru al cincilea an la rând, şi modelului Duster, cel mai bine vândut SUV către clienţii privaţi din Europa începând din 2018.

Dacia Spring continuă să joace un rol de lider pe piaţa vehiculelor complet electrice, cu peste 5.000 de comenzi plasate, în medie, în fiecare lună din primul semestru al acestui an, în timp ce pentru modelul Dacia J au fost făcute peste 50.000 de comenzi până la finele lunii iunie.

Grupul Renault este în mijlocul unui plan multianual de relansare a operaţiunilor pentru a deveni competitiv şi a face tranziţia la vehiculele electrice.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇