În 2023, din cele 10 regiuni din Uniunea Europeană cu cea mai scăzută rată de motorizare, două au fost din România.
Cele două regiuni din România sunt Nord-Est (327) și Sud-Muntenia (381), arată datele publicate miercuri de Oficiul European pentru Statistică – Eurostat.
Regiunea Sud-Est figurează cu 396 de mașini la mia de locuitori.
Mai bine stau, în ordine, regiunea Vest (459), Nord-Vest (419), Centru (416) și Sud-Vest Oltenia (408).
În 2023 erau în medie 0,55 automobile per locuitor în UE, o scădere de 0,1% comparativ cu anul anterior.
Ratele regionale de motorizare (generată de numărul de autoturisme la mia de locuitori) sunt deseori legate de condițiile economice, dar pot fi afectate și de circumstanțe specifice. De exemplu, rata record din Valle d'Aosta (Italia) este influențată de normele favorabile de impozitare.
Unde sunt cele mai multe și cele mai puține mașini din UE
În 2023, primele trei regiuni cu cea mai ridicată rată de motorizare erau în Italia:
- Valle d'Aosta - 2.295 mașini la mia de locuitori.
- Provincia Autonoma di Trento - 1.521 mașini la mia de locuitori.
- Provincia Autonoma di Bolzano/Bozen - 915 mașini la mia de locuitori.
Din cele 10 regiuni din Uniunea Europeană cu cea mai ridicată rată de motorizare, șase erau în Italia și câte una în Finlanda, Grecia, Țările de Jos și Cehia.
În schimb, din cele 10 regiuni cu cea mai scăzută rată de motorizare, 4 au fost în Grecia, 2 în Franța, 2 în România și câte una în Germania și Austria. Două sunt în zone metropolitane - Berlin (340 de mașini la mia de locuitori) și Viena (364).

Cea mai scăzută rată a motorizării s-a înregistrat în regiunea franceză de peste mări Mayotte (83 autoturisme la mia de locuitori), Peloponnisos din Grecia (206 autoturisme la mia de locuitori) și Guyana Franceză (223 autoturisme la mia de locuitori).
Regiunile europene cu cele mai multe mașini electrice
Regiunile din Țările de Jos și Suedia sunt printre regiunile UE cu cea mai ridicată pondere a mașinilor electrice în numărul total al automobilelor.
Cele mai ridicate ponderi în 2023 au fost în:
- Flevoland, Țările de Jos (17,1%).
- Hovedstaden, Danemarca (8,6%).
- Utrecht, Țările de Jos - 8,6%.
În rândul primelor 10 regiuni din UE, cinci sunt în Danemarca, două în Țările de Jos, două în Suedia, și una în Belgia.

În schimb, din cele 10 regiuni din UE cu cea mai scăzută pondere a mașinilor electrice (aproape de zero), șase regiuni sunt în Grecia, două în Spania și două în Polonia.
România înregistrează ponderi între 0,1 și 1%, exceptând Bucureștiul, cu 1,17%.