Construirea pasajului rutier peste calea ferată, începută în 2012 pe centura Aradului, nu a fost încheiată nici la termenul din 22 noiembrie 2023, după nenumărate altele stabilite de autorităţi în ultimii 11 ani.
Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara spun că firma care execută lucrările a solicitat extinderea termenului până la finalul anului, solicitare care este în analiză. Constructorul a invocat condiţii meteo care nu i-ar fi permis să aşterne la timp ultimul strat de asfalt.
„Aşternerea ultimului strat pe pasaj, cel de uzură, a început luni. De execuţia stratului de uzură este condiţionată şi execuţia celorlalte lucrări: montarea dispozitivelor pentru acoperirea rosturilor de dilataţie, aplicarea marcajului, lucrări esenţiale pentru deschiderea traficului. Estimarea constructorului este că luna aceasta se va deschide circulaţia peste pasaj. Stadiul lucrării este de circa 90%”, a declarat purtătorul de cuvânt al DRDP Timişoara, Alina Sabou.
Totuşi, chiar şi aceste lucrări rămase depind de condiţiile meteo din următoarea perioadă, au transmis instituţiei reprezentanţii constructorului.
Pentru finalizarea acestui pasaj peste calea ferată au fost acordate nenumărate termene în ultimul deceniu şi au fost schimbaţi inclusiv constructorii.
Început în 2012, proiectul trebuia încheiat în 2013, însă nu au mai fost alocate fonduri guvernamentale, iar lucrările au fost sistate imediat ce au început. În anul 2017, s-a reluat licitaţia de atribuire a lucrărilor, iar şantierul a fost redeschis în toamna anului 2018.
Totuşi, s-a lucrat doar câteva luni, pentru că în 2019 muncitorii s-au izbit de refuzul unor proprietari ai terenurilor din apropiere de a permite relocarea reţelelor de electricitate. Fără front de lucru, firma s-a retras de pe şantier, după ce a realizat sub 20% din lucrările contractate, în condiţiile în care ar fi trebuit să deschidă traficul în februarie 2020.
În 12 mai 2022, DRDP Timişoara a semnat contractul cu o altă firmă pentru reluarea lucrărilor, finanţarea actuală fiind de peste 31 de milioane de lei. Atunci se preciza că termenul de finalizare a proiectului este de 12 luni, însă şi în cazul acestui contract au avut loc mai multe amânări. Ultimul termen acceptat de autorităţi era 22 noiembrie.
Întârzierea acestui proiect a fost una dintre cele mai mari nerealizări în Arad, îndelung comentată de localnici şi de politicieni. Arădenii şi şoferii aflaţi în trecere resimt lipsa pasajului, pentru că sunt nevoiţi să traverseze o cale ferată unde barierele coboară foarte des, astfel că pe centură se formează coloane de câţiva kilometri de mai multe ori pe zi.