Pasajul Doamna Ghica a fost inaugurat cu alai de oficiali, după o întârziere de 3 ani: Arătăm că putem! (Video)

Pasajul Doamna Ghica a fost inaugurat cu alai de oficiali, după o întârziere de 3 ani: Arătăm că putem! (Video)

Cu o întârziere de 3 ani, s-a inaugurat pasajul Doamna Ghica. Are o lungime totală de 416 m și câte două benzi de circulație pe sens. Le permite șoferilor care vor să circule pe strada Doamna Ghica – fie spre Bulevardul Lacul Tei, fie spre zona Delfinului –  să își continue drumul fără să se mai intersecteze, la sol, cu cei care circulă pe Șoseaua Colentina.

Lucrarea a costat 110.000.000 de lei, potrivit companiei municipale Trustul de Clădiri Metropolitane.

Proiectul pasajului Doamna Ghica a fost anunțat de fostul primar general al Capitalei, Gabriela Firea, în toamna anului 2019.

Firea susținea că, într-un singur an, companiile municipale Trustul de Clădiri Metropolitane SA și Consolidări SA vor finaliza pasajul.

Nu s-a întâmplat. Dar din cauză că 2020 a fost an electoral Firea a continuat să susțină că poate termina pasajul în termenul asumat.

ADVERTISING

Situația a devenit ridicolă în luna august 2020. La acel moment – deși anulase licitația pentru tablierul metalic, principala componentă a podului – Firea spunea că, totuși, poate termina podul în doar câteva luni.

Compania Municipală Consolidări SA a cumpărat de la Baurom SRL 188 de tone de fier pentru care a plătit 1.144.600 de lei, fără TVA, ca să construiască tablierul.

Când Nicușor Dan și majoritatea USR-PNL au preluat conducerea administrației publice, în urma alegerilor din septembrie 2020, strategia s-a schimbat.

După o perioadă în care șantierul a fost abandonat din lipsă de bani, Trustul de Clădiri Metropolitane – condus de această dată de Cristian Hiver (USR) – a relansat licitații pentru a alege un fabricant pentru tablier. Au fost proceduri la care nicio firmă nu a vrut să depună ofertă.

Dar în cele din urmă italienii de la Scandiuzzi Steel Construction SPA au depus ofertă și au devenit furnizori ai tablierului metalic.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Au adus din Italia tablierul bucată cu bucată și l-au montat. Apoi, s-a realizat calea de rulare a podului (montare de predale, asfaltare etc) și s-au făcut testele necesare și marcajele rutiere.

În cele din urmă, în această dimineață, s-a organizat deschiderea festivă a traficului.

Alai de primari și viceprimari, la inaugurarea unui proiect întârziat

În direct de la Pasajul Doamna Ghica. Podul va fi deschis circulație astăzi, 7 septembrie, începând cu ora 10.00.

Publicată de Nicușor Dan pe Miercuri, 6 septembrie 2023

La inaugurarea pasajului Doamna Ghica au venit (printre alții): primarul general Nicușor Dan, ambii viceprimari din cadrul PMB (adică Horia Tomescu de la USR și Stelian Bujduveanu de la PNL), directorul Direcției de Investiții din PMB, primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, viceprimarul PNL din Sectorul 2, Adrian Costache, și directorul Trustului de Clădiri Metropolitane, Cristian Hiver.  

Puțini dintre cei prezenți au avut ceva relevant de zis. Multe discursuri au avut o notă cu caracter pronunțat politic, referitor la „o alianță de dreapta funcțională”.  

ADVERTISING

„Sunt bucuros să deschidem azi circulația pe podul Doamna Ghica. E un calendar pe care mi l-am asumat acum un an și jumătate și pe care l-am respectat. Am zis că dăm drumul înainte de începerea școlii și ne-am ținut de cuvânt. (...)

Marea utilitate a podului Doamna Ghica se va vedea când vom avea întregul inel median. E parte dintr-o serie mai mare de lucrări pe care le facem. Cum ar fi modernizarea liniilor de tramvai. Am semnat raportul comisiei de atribuire pentru 6 dintre cele 11 pentru care s-au depus oferte.  

Suntem într-o fază avansată cu înnoirea flotei: 100 de autobuze electrice și 100 de troleibuze în plus, față de cele 100 de tramvaie.

Totul pentru a încuraja oamenii să folosească transportul în comun.

Vreau să mulțumesc mai multor oameni și instituții. Majorității din Consiliul Local: USR, PNL, PMP. Sunt domnii viceprimari aici, care au alocat banii pentru asta. Primăriei Sectorului 2 – e domnul primar aici – care a contribuit substanțial pentru realizarea podului. Trustului de Clădiri Metropolitane, firma care a realizat podului. Poliției Naționale și locale și, nu în ultimul rând, locuitorilor care au suportat mai întâi o aventură și, în cele din urmă, o treabă serioasă”, a declarat Nicușor Dan.

Viceprimarul Horia Tomescu a zis, de asemenea, că a venit să adreseze mulțumiri. Și a făcut declarații politice.

„Vreau să le mulțumesc vecinilor noștri din Doamna Ghica. Printre care se află și membri ai familiei mele. Care ne-au suportat poate prea mult timp. Vreau să le mulțumesc colegilor din USR, PNL și PMP, pentru că am arătat că suntem o alianță de dreapta funcțională, care poate să implementeze proiecte și să le dea în folosință.  

Vreau să le mulțumesc primarului și Primăriei Sectorului 2. Pentru că a înțeles să sprijine acest proiect pentru locuitorii din zonă.

Și aș vrea să mulțumesc Trustului de Clădiri Metropolitane. Compania noastră. Care, la fel ca și PMB, a trecut prin modernizare și eficientizare. Arătăm că putem – cu companii municipale făcute pentru a sifona bani  - prin modernizare, să facem proiecte importante pentru bucureșteni”, a spus Horia Tomescu.

Viceprimarul PNL, Stelian Bujduveanu, crede că e nevoie de mai multe pasaje în București.

„Infrastructura nu mai duce. Și-atunci, dacă nu venim cu îmbunătățiri, cu pasaje, cu poduri, cu traversări, vom avea un oraș blocat. Nu ne dorim așa ceva, ne dorim să deblocăm, cum am făcut astăzi, în intersecția Doamna Ghica cu Colentina.

Și pentru locuitorii de la Doamna Ghica am o veste bună. De la 1 octombrie, tramvaiul Imperio intră pe linia 21”, a declarat Bujduveanu.   

„Multă lume a comparat acest pasaj cu altele. Dar este unul dintre cele mai dificile. O intersecție în care s-a lucrat în timp ce traficul curgea și cetățenii mergeau cu mașinile prin intersecție. O intersecție în care am avut tramvai.

Un pasaj care are unul dintre cele mai cele mai mari deschideri din București. Și pentru că pe dedesubt, prin subteran, ar trebui să treacă o linie de metrou. Sper că va trece. Dar asta nu a permis să existe o pilă pe mijlocul intersecției. Și din acest punct de vedere este unul dintre cele mai dificile construite în București. (...)

Contează însă și ce se va întâmplă după. Contează ca acest pasaj să aibă, la un moment dat, tramvai. Pentru că trebuie să avem transport în comun.

Din ultimul recensământ a reieșit că Bucureștiul are 1,7 milioane de locuitori și 1,8 milioane de mașini. Din punctul meu de vedere, trebuie infrastructură pentru ca oamenii să poată merge comod la serviciu, în transportul în comun.

Mulțumesc domnului primar. Și îi adresez o rugăminte: să finalizăm SF-ul pentru acest pasaj. Ține și de dorința dumnealui”, a spus Radu Mihaiu.   

Directorul Trustului de Clădiri Metropolitane, Cristian Hiver, a transmis că pasajul va fi monitorizat în timp real.

„Este primul pasaj din București supraveghat în timp real. Toate mișcările lui dinamice sunt supravegheate, în baza unui acord cu Facultatea de Construcții.

Și avem sistem cu fibră optică, de ultimă generație, prin care informațiile transmise către Facultatea de Construcții. Și datele vor putea fi utilizate și în scop didactic”, a declarat Cristian Hiver.   


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇