Podul de la Brăila are noi probleme: E nevoie de o nouă asfaltare și prezintă fisuri la structura de rezistență

Podul de la Brăila are noi probleme: E nevoie de o nouă asfaltare și prezintă fisuri la structura de rezistență

Pare blestemat podul gigantic de la Brăila. Golden Gate-ul este cu adevărat românesc, iar la 3 luni şi ceva de la inaugurare necesită o nouă asfaltare. În plus, mai grave sunt fisurile de la structura de rezistență, pentru care CNAIR refuză să facă recepţia lucrării.

Podul are garanție 10 ani, timp în care orice reparație necesară este făcută de constructor.

Podul este plin de crăpături tot mai multe și tot mai adânci. O gaură de la km 5 (pe sensul de mers spre Brăila) e aşa de adâncă, încât dacă introduci mâna, atingi tablierul. Aşa că e nevoie de o nouă asfaltare, a doua de la inaugurarea din iulie.

ADVERTISING

„Nu este singurul pod suspendat din lume, adică sunt atâtea poduri în lumea asta pe care este asfalt și acolo nu se întâmplă acest lucru. Ca atare, sperăm și ne dorim ca acest constructor să găsească acea soluție sau să aplice acea soluție, care se aplică și în alte țări, care să reziste, pentru că nu e normal ca lună de lună să apară astfel de probleme”, a declarat Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, citat de Digi24.

O problemă mai greu de rezolvat este însă cea de la structura de rezistenţă. Mai exact, au fost descoperite infiltraţii la 12 metri adâncime. 

ADVERTISING

Problema a fost constaattă la un control al echipei de consultanţă, care a întocmit rapoarte de neconformitate.

Infiltraţiile sunt prezente în blocul de ancoraj, care ajunge până pe fundul Dunării. Acesta ajunge până la o adâncime de 31 de metri, are un diametru de 47 de metri şi susţine, în apropierea malului de pe partea Brăilei, structura podului, pe celălalt mal, blocul de ancoraj fiind amplasat pe pământ şi nu în apă, explică Monitorul de Galaţi. 

Sursa citată a vorbit cu experţi din CNAIR care spun că, din păcate, lucrările de eliminare a infiltraţiilor ar putea pune în pericol integritatea structurală a podului. Pentru a putea fi rezolvate aceste probleme, ar fi nevoie de săpături paralele cu blocurile de ancoraj, ceea ce ar putea slăbi sistemul de prindere al pilonilor podului.

ADVERTISING

Însă evident cei care trebuie să se ocupe sunt constructorii - asociaţia de firme Webuild Spa Italia (fosta Astaldi) şi IHI Japonia.

Antreprenorul recunoaște că încă de la primele săpături au apărut probleme cu infiltrațiile de apă și, pentru a fi construite blocurile de ancoraj, au lucrat continuu 26 de pompe de mare capacitate care au evacuat apa în Dunăre. În 2020 au fost observate primele microfisuri în pereții camerelor.

"Din cauza efortului de întindere, practic poate să apară niște microfisuri. Din punct de vedere tehnic, asta nu e un risc pentru structură", declară Alessandro Minitti, reprezentant al antreprenorului, pentru ProTV

"La un obiectiv de această categorie și de această talie, și la un constructor care se pretinde profesionist, nu ar trebui să apară astfel de greșeli de începător. Asta este problema. Și normal că, până nu vor remedia situația și nu vor face lucrurile așa cum scrie în contract – pentru că în contract nu prevede scurgeri sau infiltrații în camerele blocurilor de ancoraj, noi nu le vom face recepția", adaugă Alin Șerbănescu, citat tot de ProTV.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇