Electrica Furnizare susţine că, în urma schimbărilor legislative din domeniu, a blocat în mod repetat procesul de facturare, ceea ce a dus la întârzieri în emiterea facturilor. Dar vestea bună e că abonaţii vor putea plăti eşalonat facturile.
Şefului Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, Ion Iordăchescu, a publicat pe Internet un răspuns primit de la Electrica Furnizare, care explică de ce a blocat în mod repetat procesul de facturare către clienţi.
”Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerinţe impuse de reglementările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022 respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare.
Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor şi implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare”, se arată în documentul citat.
Reprezentanţii furnizorului de electricitate menţionează că, după implementarea modificărilor necesare în sistemul informatic, Electrica Furnizare va proceda la emiterea facturilor lunar, în baza indexului autocitit, în baza estimărilor privind consumul sau în baza citirii contoarelor făcute de către operatori la domiciliile consumatorilor.
Se poate plăti eşalonat
„Vă informăm că, pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, societatea Electrica Furnizare SA le oferă acestora posibilitatea de plată eşalonată a facturilor pe care le vor primi în această perioadă.
Eşalonarea se acordă în baza unei solicitări care poate fi transmisă la adresa clienti@electricafurnizare.ro” , se mai arată în răspunsul transmis de furnizorul de electricitate şi asumat de şeful Biroului Cereri şi Reclamaţii.
Vineri, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului - Regiunea Sud Muntenia anunţa că numeroşi clienţi din judeţul Prahova ai companiei SC Electrica Furnizare SA au reclamat că nu primesc de mai multe luni facturile pentru energia electrică pe care au consumat-o.