De ce vin facturile la curent cu întârziere și cumulate pe mai multe luni

De ce vin facturile la curent cu întârziere și cumulate pe mai multe luni

Românii ar putea primi facturile la curent cu întârziere și cumulate pe 2 sau 3 luni, ca urmare a schimbării legislației aplicată de la 1 septembrie.

Companiile din energie spun că au nevoie de cel puțin 30 de zile pentru a-și actualiza softurile, astfel că vor exista întârzieri în emiterea facturilor.

"Pentru orice modificare se ia în calcul cel puțin 30 de zile ca perioadă de implementare. Adică, dacă modificările care au intrat în vigoare au fost adoptate din 1 septembrie, ar fi fost mai normal să intre în vigoare de la 1 octombrie și atunci toți furnizorii aveau timp să facă modificările necesare.

ADVERTISING

Noi facturăm în fiecare zi. Şi dau cu valoare, de exemplu, ca să înțeleagă toată lumea, dacă avem o factură în 15 septembrie, această factură va include 15 august - 14 septembrie. Cele 14 zile din septembrie trebuie să fie facturate pe noua legislație. Unii furnizori au reușit să adapteze în 14 zile modificările, alții nu”, a explicat Daniela Dărăban, directorul executiv al Federației Patronale a Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie, la Antena3.

Totodată, sumele de pe facturi ar putea fi mai mari, pentru că există un alt plafon de preț.

ADVERTISING

Cei care nu își pot achita facturile sunt sfătuiți să ia legătura cu furnizorul pentru a fi căutate soluții.

”Noi, în cazul de față, nu vorbim de o factură de regularizare, vorbim de o factură care aplică un plafon de preț, deci în cazul celor care au beneficiat până la 300 KW și acum sunt între plafonul de 255 KWh -300 KWh care au altă metodă de calcul.

Poate în acest caz o să vadă un pic mai mari prețurile, pentru că nu mai beneficiază în același mod de plafonul acordat de statul român. Deci, în cazul în care un client primește în decurs de 2 săptămâni două facturi cumulate, ca să spunem așa, și nu își permite financiar să le achite la data scadentă menționată pe facturile respective, eu îi îndemn să ia legătura cu furnizorul respectiv și să caute de comun acord soluții", a precizat Daniela Dărăban.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇