Engie i-a răspuns unui potenţial client că nu-i poate livra gaze şi electricitate la un preţ fix garantat timp de un an UPDATE

Engie i-a răspuns unui potenţial client că nu-i poate livra gaze şi electricitate la un preţ fix garantat timp de un an <span style="color:#990000;font-size:100%;">UPDATE</span>
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Furnizorul de gaze şi electricitate Engie România, unul dintre cei mai mari din ţară, nu a putut răspunde cererii unui client din sectorul HoReCa, ce dorea electricitate şi gaze la un preţ fix garantat timp de un an.

Este vorba despre hotelul Orizont din Predeal. „Am primit o notificare de la furnizorul nostru, Engie, că nu ne poate furniza gaze începând cu 1 noiembrie, deşi contractul era în derulare, nu urma să expire”, a afirmat Ionuţ Şandor, managerul hotelului.

Pe de altă parte, reprezentanţii Engie au arătat că respectivul client a cerut un preţ fix pentru o perioadă de un an, ceea ce compania nu poate asigura.

„Referitor la solicitarea clientului persoană juridică din domeniul HoReCa, aceasta viza o ofertă de energie electrică şi gaze naturale, la un preţ fix, garantat timp de 12 luni în perioada septembrie 2022 – august 2023.

ADVERTISING

Pe fondul volatilităţii ridicate a preţurilor de achiziţie, atât la energie electrică, cât şi la gaze naturale, precum şi al unui deficit de volume disponibile în vederea achiziţiei, Engie România nu a putut prezenta către clientul respectiv o ofertă care să întrunească condiţiile specificate de solicitant", au susţinut oficialii companiei, citaţi de Agerpres marţi seara.

Aceştia au arătat că aceeaşi situaţie se aplică şi altor clienţi, pe măsură ce contractele aflate în derulare expiră.

UPDATE Ulterior, miercuri dimineaţă, Engie a revenit cu precizări într-un comunicat remis SpotMedia.ro: "Cu privire la solicitarea unui client din industria HoReCa pentru o ofertă de energie electrică și gaze naturale, la un preț fix, garantat timp de 12 luni în perioada septembrie 2022 - august 2023, ENGIE Romania precizează că, pentru respectiva locație, clientul nu avea un contract în derulare cu ENGIE Romania, ci cu un alt furnizor.

ADVERTISING

Astfel, ENGIE Romania nu a notificat în niciun fel acest client, ci a răspuns negativ la o solicitare de ofertă, deoarece contextul actual de piață nu permite întrunirea criteriilor solicitantului".

Statul nu plăteşte la timp

Companiile din energie au avertizat, în ultima perioadă, că vor exista probleme în piaţă cu asigurarea continuităţii în alimentare.

Aceasta deoarece statul a stabilit un plafon de preţ pentru decontarea sprijinului acordat consumatorilor de energie electrică (1.300 de lei pe MWh) sub preţul pieţei şi sub costul achitat de furnizori.

În plus, există întârzieri de mai multe luni în decontarea diferenţei dintre preţul real al energiei şi cel din factura consumatorilor, ceea ce creează probleme financiare companiilor.

"Cu toată responsabilitatea, ne simţim datori să atragem atenţia asupra riscului ca, în situaţia foarte probabilă în care unii furnizori de energie electrică vor ajunge în imposibilitatea de a-şi îndeplini obligaţiile de serviciu public, mecanismele specifice de furnizor de ultimă instanţă să nu mai funcţioneze efectiv şi eficient", se arăta într-un comunicat al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie, ACUE, la începutul acestei luni.

Furnizorii semnalează, totodată, că preluarea unui portofoliu foarte mare de clienţi de către ceilalţi operatori desemnaţi nu va fi posibilă, având în vedere situaţia financiară precară a tuturor furnizorilor de energie şi faptul că lipsa de lichiditate nu o să permită achiziţii suplimentare de energie electrică, la preţurile actuale de pe piaţa angro.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇