Self Service Repair, programul prin care utilizatorii pot cumpăra componentele şi instrumentele necesare reparării iPhone-urilor, a fost lansat oficial.
Aşa cum a anunţat încă din urmă cu mai multe luni, Apple a demarat programul Self Service Repair. Prin acest program, compania vinde componente, instrumente şi instrucţiuni pentru ca utilizatorii să poată face singuri reparaţiile.
Programul vizează modelele iPhone 12, iPhone 13 şi noul iPhone SE, însă Apple promite că, până la sfârşitul acestui an, vor fi incluse şi sistemele Mac.
Apple nu furnizează absolut toate componentele iPhone-urilor pentru reparaţii. În schimb, compania are în vedere doar cele mai frecvente probleme, precum cele legate de ecrane, camere foto şi baterii.
Faptul că Apple va furniza tot ce este necesar pentru schimbarea anumitor componente nu înseamnă neapărat că orice utilizator va putea să realizeze aceste operaţiuni. Chiar şi aşa, este necesară o anumită pricepere tehnică din partea utilizatorilor.
Apple şi alte companii lansează aceste programe după ce vreme de mulţi ani au preferat să menţină un fel de monopol asupra reparării propriilor produse. Schimbarea de atitudine vine în urma presiunilor făcute de legiuitori, în special în Europa şi Statele Unite.
Pentru început, Self Service Repair este disponibil doar în Statele Unite, însă Apple spune că îl va lansa şi în Europa până la finele anului.