Premierul Florin Cîțu a inaugurat, joi, Pasajul Mogoșoaia, care le va permite șoferilor care circulă pe DN1A să nu se mai intersecteze cu aceia care se deplasează pe Centura Capitalei.
”Bineînțeles, cel mai important lucru este că am arătat că se poate să începi un proiect și să-l termini înainte de termen. S-a terminat cu 6 luni înainte de termen. Sper să nu fie singurul, cu o floare nu se face primăvară. (…)
Acest proiect a început de prin 2018 de fapt și execuția a început anul trecut. Dar el a fost ținut de PSD prin sertare câțiva ani de zile, nu i-a interesat dezvoltarea Bucureștiului, chiar dacă au avut Primăria Bucureștiului”, a spus Cîțu, la începutul discursului.
Mai mulți șoferi au claxonat, în semn de protest, pe durata discursul premierului, acesta spunând că îi înțelege, dar că acum, cu acest pasaj, orele în trafic vor lua sfârșit.
”Da, îi auzim pe șoferi cât de supărați sunt, și e normal. Cu toții am fi supărați dacă am sta în trafic cu orele. Acest pasaj rezolvă o problemă majoră pentru Centură. Dacă m-ar putea auzi, ar afla că s-a terminat și problema cu carantinarea șoferilor de TIR care vin din exterior, din zone roșii - o simplă testare sau dacă sunt vaccinați nu mai intră în carantină”, a spus Cîțu.
Drulă a anunţat primul deschiderea pasajului
Anunțul despre deschiderea Pasajului Mogoșoaia a fost făcut întâi miercuri de fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă.
”E unul dintre proiectele pe care le-am asumat și pentru care m-am luptat să ajungă la final în 2021. Mă bucur că antreprenorul austriac și-a ținut promisiunea de a finaliza proiectul anticipat și îl felicit pe această cale.
Pentru acest pasaj de 108 metri (plus rampele și bretele aferente) a fost prevăzută la licitația din 2017 o durată de execuție de 24 de luni. Enorm! Cu alte cuvinte, constructorul trebuia să termine lucrarea abia în aprilie 2022.
Nu am acceptat această situație și, după discuții cu Compania de Drumuri și cu constructor, am reușit să obțin o asumare fermă pentru finalizarea în avans, cel târziu pe 1 octombrie. Zecile de mii de cetățeni blocați zilnic în trafic pe centura București în acest dop rutier nu meritau încă 6 luni de ambuteiaje.
Am mai insistat și pe amplasarea de panouri antifonice pe întregul pasaj și rampele lui, astfel încât locuitorii din zonă să beneficieze de un confort sporit și proiectul să se integreze armonios în țesutul urban al capitalei. Bucuria ar fi putut fi completă dacă, așa cum am planificat cu CNAIR în această vară, lucrările de reasfaltare a centurii între pasajul Mogoșoaia și Otopeni împreună cu turbogirația de la Otopeni ar fi fost finalizate în același timp cu pasajul.
Însă, din păcate, s-a ridicat în ultimele săptămâni pedala de pe accelerația acestor investiții. Solicit celor responsabili să urgenteze finalizarea celor 2 șantiere. În caz contrar, doar vom muta dopul cu câțiva metri”, a scris Drulă pe Facebook.