Facebook va investi 1 miliard de dolari în creatori de conţinut din media socială, până la sfârşitul anului 2022, într-o strategie de atragere a talentelor.
Măsura a fost anunţată într-o săptămână în care TikTok a deveni prima aplicaţie concurentă destinată dispozitivelor mobile care a ajuns la 3 miliarde de descărcări la nivel global, transmite Reuters.
Investiţiile Facebook vor include programe bonus pentru plata creatorilor care ajung la anumite praguri de referinţă pe platformele sale, inclusiv pe Instagram, şi finanţarea utilizatorilor pentru a produce conţinut.
Gigantul mediei sociale îşi pune fondurile la dispoziţie pentru a atrage creatori care au un număr mare de urmăritori pe platforme precum YouTube, parte a grupului Alphabet, dar şi aplicaţia pentru video-uri scurte TikTok.
Mai multe platforme de tehnologie importante sunt în ofensivă pentru a atrage personalităţi din media socială cu plăţi noi şi servicii.
TikTok s-a angajat să cheltuie 2 miliarde de dolari pentru a sprijini creatorii pe parcursul a trei ani.
Snapchat, deţinută de Snap, obişnuia să plătească creatorilor un total de 1 milion de dolari pe zi pentru a posta videoclipuri populare pe serviciul său şi afirmă că distribuie în continuare milioane de dolari pe lună pentru a sprijini creatorii prin intermediul programului său Spotlight.
Facebook a declarat că bonusurile sale sunt deocamdată doar pe bază de invitaţie. Pe platforma sa principală, creatorii de videoclipuri şi jucătorii online vor primi un bonus lunar dacă vor atinge repere cum ar fi difuzarea unui anumit număr de ore pentru a câştiga Stele, o formă de tipping digital pe care fanii o pot folosi pentru a plăti creatorii lor preferaţi în timpul videoclipurilor transmise în direct.
Programele bonus ale Instagram vor include stimulente pentru utilizarea Reels, funcţia sa similară cu TikTok, care prezintă clipuri video scurte. Creatorii vor câştiga bani pe baza performanţei videoclipurilor lor Reels, a spus compania.