Antreprenor de la 23 de ani, astăzi trainer Google: Progresul digital din trei luni de lockdown a fost cât cel din ultimii 10 ani

Antreprenor de la 23 de ani, astăzi trainer Google: Progresul digital din trei luni de lockdown a fost cât cel din ultimii 10 ani
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Perioada de lockdown va rămâne în istorie nu doar cu ce a însemnat pentru fiecare dintre noi, dar și pentru marele pas pe care l-a făcut digitalizarea în România.

Despre acest pas și despre viziunea de a învăța pe cont propriu să fie un AS în materie de Google a vorbit Mădălina Stănescu, într-un interviu acordat SpotMedia.

”Experiența mea în antreprenoriat a început la 23 de ani, prin magazinul online 3Pitici, o provocare personală la acea vreme deoarece mi-am dorit să văd ce înseamnă să construiești o afacere, un brand, o echipă, deși aveam puțină experiență în e-commerce și un buget extrem de limitat, mai exact 1.000 de euro”, își începe povestea Mădălina Stănescu, trainer Google și fondatoare Optimized.

”Sunt foarte mândră că după nouă ani, acest magazin a devenit unul dintre cele mai importante în segmentul său”, spune ea.

În paralel cu magazinul, și-a dezvoltat cariera în marketing digital, lucrând pentru diverse companii multinaționale și împlinindu-și visul de a lucra la Google, companie cu care colaborează și acum în calitate de consultant. 

ADVERTISING

”În urmă cu trei ani, am pus bazele agenției Optimized, un răspuns natural care îmbină pasiunea mea pentru ecommerce și marketing digital”, își amintește ea.

A reușit să construiască un portofoliu important de branduri și companii din diverse segmente, pe care le ajută să crească prin toată suita de platforme Pay-Per-Click, dar și o echipă foarte dedicată și bine pregătită.

Marketing-ul online pare un domeniu de nișă. Așadar, putem spune că nu ai cum să reușești în online fără un specialist alături?

Marketing-ul online este extrem de efervescent, iar lucrurile sunt într-o continuă schimbare.

Platformele au devenit din ce în ce mai complexe ca funcționalități și în ciuda încercărilor giganților Google și Facebook de a le face accesibile sau chiar și a start-up-urilor, pentru a avea rezultate și a scala un business, este nevoie să lucrezi cu un specialist.

ADVERTISING

În caz contrar, vei avea nevoie de mult timp pentru a acumula experiență și riști să irosești bugetul de marketing deoarece greșelile de începător costă.

Cum faceți pentru a vă pune la curent cu ultimele noutăți din domeniu?

Investim mult în partea de training, participăm la conferințe în domeniu, urmărim publicațiile de specialitate, suntem mereu atenți la tot ce apare în beta și pregătiți să testăm.

Dat fiind faptul că sunt trainer Google de peste cinci ani sunt foarte implicată în dezvoltarea echipei mele.

Cât de căutate sunt serviciile de optimizare în marketing online? Au crescut solicitările de când a venit pandemia? Cum s-a văzut digitalizarea accelerată ”din interior”?

Serviciile de optimizare în marketing-ul online sunt din ce în ce mai căutate, mai ales pe fondul pandemiei și, în special, de cei care nu au avut o prezență online până acum.

ADVERTISING

Au fost studii care au arătat că progresul digital făcut în trei luni de lockdown a echivalat progresul făcut în ultimii 10 ani.

Din interior s-a văzut un efort mare de a ține afacerile pe linia de plutire, mai ales în cazul celor a căror componentă offline era semnificativă.

A fost multă presiune din partea segmentului ecommerce, care a fost nevoit să răspundă unei cereri care a crescut brusc pe piață. 

Cum s-a reflectat asta în cifra de afaceri Optimized?

Cifra noastră de afaceri s-a dublat anul trecut, iar anul acesta ne-am propus o creștere de 50% a cifrei de afaceri și suntem în grafic.

Ce serviciu v-a fost solicitat cel mai des în ultima perioadă?

Companiile ne solicită serviciile deoarece își doresc să crească business-ul, nu au o preferință pentru un serviciu anume și este firesc să fie astfel.

Noi suntem cei care pregătim strategia optimă pentru o companie, în care propunem mixul de marketing digital potrivit pentru a avea rezultate. 

Cum credeți că va fi anul 2021 pentru magazinele online din România? Se continuă tendința de shopping online sau ne întoarcem în mall?

Piața de e-commerce s-a situat la 5,6 miliarde de euro în 2020, cunoscând o creștere accelerată, cu 30% mai mult decât în 2019.

Se preconizează o creștere de 30% și în 2021.

Offline-ul va rămâne, însă, majoritar în cifra de afaceri a retailului, iar pe termen lung câștigătorii vor fi cei care vor oferi o experiență blended online + offline clientului.

Ce planuri aveți pentru Optimized?

Anul acesta vom continua să creștem echipa de specialiști și lucrăm deja la dezvoltarea serviciilor oferite de agenție, unde am integrat mai multe servicii conexe precum web design.

Vom pune accent pe educație, vom ajuta în continuare comunitatea de antreprenori prin conținutul pe care îl punem la dispoziție pe blog-ul nostru sau pe care îl expunem la diversele evenimente la care participăm.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇