Bolojan, atacat din PSD: Un atentat la dezvoltarea Vestului României

Bolojan, atacat din PSD: Un atentat la dezvoltarea Vestului României
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Deputatul PSD Mihai Fifor critică decizia de amânare a lucrărilor la drumul expres Arad-Oradea, parte a coridorului strategic Via Carpathia, catalogând-o drept „un atentat marca Bolojan la dezvoltarea Vestului României”.

El susține că, în loc să sprijine investițiile, premierul Ilie Bolojan guvernează „cu o singură idee fixă: să dea afară oameni, cât mai mulți”.

„Austeritatea oarbă nu aduce nici drumuri, nici locuri de muncă, nici încredere pentru investitori. România are nevoie astăzi de stimulare economică, nu de blocaje”, afirmă liderul PSD Arad, anunțând că formațiunea va prezenta în zilele următoare un plan pentru stimularea economiei și sprijinirea marilor proiecte de infrastructură.

Critici la adresa deciziei CNAIR

Fifor face trimitere la un document potrivit căruia Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis că lucrările pe lotul 1 al drumului expres, Chişineu-Criş - Salonta (33,7 km), vor începe abia la 1 martie 2027, din cauza limitărilor bugetare.

„Ce se întâmplă azi? CNAIR a transmis constructorilor că lucrările nu vor începe mai devreme de martie 2027, adică exact în anul în care tronsonul trebuia să fie gata. Motivul invocat: lipsa banilor. Deși discutăm despre fonduri europene. Aceasta este diferența dintre a construi și a demola”, spune Fifor.

Contractul pentru acest lot fusese semnat în mai 2024, cu o valoare de 2,32 miliarde lei fără TVA și termen de execuție de 24 de luni.

„Grindeanu a pornit proiectul, Bolojan pune frână”

Deputatul PSD subliniază că proiectul a fost inițiat și finanțat în mandatul lui Sorin Grindeanu la Transporturi, în timp ce premierul Ilie Bolojan „pune acum frână și lovește în interesele bihorenilor și arădenilor”.

„Atâta timp cât Sorin Grindeanu a fost ministrul Transporturilor, investițiile în infrastructura rutieră și feroviară au atins un nivel neatins vreodată în ultimii 35 de ani. România a reușit să atragă și să investească sume record în marile șantiere de infrastructură… Drumul expres Arad-Oradea este o dovadă clară”, scrie Fifor pe Facebook.

De ce taie Bolojan

Premierul Ilie Bolojan a recunoscut că România este nevoită să amâne demararea mai multor lucrări de infrastructură, inclusiv construcția Autostrăzii A8, numită şi Autostrada Unirii, cea care ar trebui să lege Moldova de Transilvania, traversând Carpații.

Principalul motiv este supracontractarea masivă a proiectelor de infrastructură, care depășește cu mult resursele financiare disponibile.

Premierul a explicat că fondurile europene prin PNRR nu acoperă angajamentele deja făcute. „Gândiți-vă că avem bani din fonduri europene pe acest program PNRR de 5 miliarde de euro și am supracontractat proiecte de 19,5 miliarde de euro. Ori doar acoperirea acestei supracontractări înseamnă 15 miliarde de euro”, a spus el.

Șeful Guvernului a precizat că România nu își permite să înceapă noi șantiere fără a opri unele dintre cele existente.

„Pentru că am atacat prea multe tronsoane de autostradă, de drumuri expres, nu avem capacitatea să începem noi lucrări și dacă cineva spune că vom începe și alte lucrări, fără să oprim ceva din ce a început, minte, pentru că nu avem această capacitate financiară și e mult mai corect să le spunem asta oamenilor”, a subliniat Bolojan.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇