Pacienții care ajung la spitale publice, dar sunt direcționați abuziv către cabinete medicale private, pot depune sesizări printr-un formular online.
Formularul este disponibil pe site-ul Ministerului Sănătății, iar măsura a intrat în vigoare de azi.
Formularul solicită datele pacientului (nume și număr de telefon), numele spitalului și al secției unde s-a prezentat, dar și cabinetul privat către care a fost trimis.
Sesizările vor fi analizate prin controale comune ale Ministerului Sănătății și Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.
Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a explicat că a primit numeroase plângeri de la bolnavi care au fost refuzați sub diverse pretexte - „nu mai sunt locuri”, „s-a terminat plafonul”, „CT/RMN este stricat”, „laboratorul nu funcționează” - și apoi trimiși să plătească investigații la cabinete private.
„Pacientul are dreptul să aleagă liber unde dorește să se trateze - public sau privat. Este însă inacceptabil ca el să fie redirecționat intenționat de personalul din spitalele publice, sub pretexte false. Orice pacient care a fost redirecționat abuziv către un cabinet privat va putea semnala spitalul unde s-a întâmplat, medicul implicat, cabinetul privat indicat, costurile impuse”, a subliniat Rogobete, citat de HotNews.