Rabla revine, dar bugetul scade dramatic. Valoarea tichetelor pentru mașini electrice se înjumătățește

Rabla revine, dar bugetul scade dramatic. Valoarea tichetelor pentru mașini electrice se înjumătățește
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Guvernul a decis reluarea programului Rabla pentru persoane fizice.

Bugetul, însă, a fost redus semnificativ: 200 de milioane de lei pentru întreaga perioadă 2025-2030, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență.

„Se autorizează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor să lanseze un program pentru persoane fizice pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2025-2030 (Rabla plus și Rabla clasic), în limita a 200 de milioane de lei”, arată proiectul, potrivit Economedia.

Tichetul Rabla pentru electrice scade la jumătate

Guvernul Bolojan va reduce însă semnificativ valoarea voucherului Rabla pentru mașinile electrice, de la peste 7.000 de euro la aproximativ 3.500 de euro, potrivit surselor Profit.

Paradoxal, tichetele pentru mașinile cu combustie și hibride rămân la 2.000, respectiv 2.500 de euro.

În schimb, sesiunile destinate UAT-urilor și persoanelor juridice, în valoare totală de 670 de milioane de lei, vor fi anulate sau amânate pentru 2026.

Noile condiții vor permite achiziția a cel mult 10-11 mii de autoturisme, față de peste 50.000 cât se estima inițial, fapt ce ar putea lovi puternic industria auto, în special Dacia și Ford, dar și dealerii care au investit în stocuri, mai scrie sursa citată.

Ministerul Mediului va lansa ediția Rabla din acest an pe 1 septembrie, a anunțat recent ministrul Diana Buzoianu, care consideră însă că schema de finanțare trebuie regândită pentru a nu depinde exclusiv de bugetul de stat.

Buzoianu: Putem muta programul Rabla pe fonduri europene

Ministrul Mediului a precizat că există discuții pentru finanțarea unui program similar prin Fondul Social pentru Climă, ceea ce ar permite derularea multianuală și independentă de constrângerile bugetare.

„Putem muta programul Rabla pe fonduri europene, pentru a-i asigura continuitate pe mai mulți ani, indiferent de puterea economică sau de bugetul național”, a declarat Buzoianu.

România a atins obiectivul din PNRR privind casarea a 250.000 de mașini vechi, condiție obligatorie în planul de redresare. „Jalonul acesta trebuia să fie îndeplinit și a fost atins”, a subliniat ministrul Mediului.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇