Romsilva a transmis, la solicitarea spotmedia.ro, care este suma plătită Federația Greenfield Băneasa pentru ca parte dintre locuitorii din cartierul Greenfield să poată circula pe un drum de 1,52 km prin pădure, între Aleea Padina și Aleea Teișani.
Pe 7 martie, mai multe ONG-uri anunțau că Romsilva urma să deschidă un nou drum prin pădurea Băneasa pentru parte dintre locuitorii din cartierul Greenfield.
Este vorba despre un drum forestier de 1,5 kilometri, care leagă Aleea Padina (din partea de sud a Pădurii Băneasa) și Aleea Teișani (din nordul pădurii, în vecinătatea cartierului Greenfield).
Circulația urma să se desfășoare doar pe sensul de ieșire, dinspre cartierul Greenfield spre Aleea Padina.
Surse din rândul locatarilor din Greenfield au precizat pentru spotmedia.ro că acces pe drum ar fi avut doar membrii asociațiilor de proprietari care fac parte din Federația Greenfield.
Iar intrarea pe drumul forestier urma să se facă numai de luni până vineri, cu un sistem cu barieră, camere video și LRP (license recognition program – program de recunoaștere a plăcuțelor de înmatriculare – n.red.).
Ulterior – după ce presa (inițial G4Media, aici, și apoi și alte publicații) au preluat știrea - Primăria Sectorului 1 a chemat ONG-urile și cetățenii la discuții, pe această temă.
Și, în cele din urmă, Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a transmis într-un postare pe rețelele de socializare că decizia de a deschide un nou drum prin pădure era una greșită.
„Ar fi o palmă dată milioanelor de bucureșteni care își doresc, ori de câte ori au timp, liniștea din Băneasa. Dacă vrem să tranzităm, accesul este liber. O putem face pe jos, o putem face cu bicicletă. În niciun caz nu sunt de acord să transformăm pădurea în autostradă.
Ați aflat părerea mea despre pădurea Băneasa. Sper să nu fie nevoie să iau niște măsuri. Trebuie să ne așezăm la masă. Să găsim soluții. Acei oameni care locuiesc acolo și care au copii pe care trebuie să-i ducă la școală au nevoie de soluții. Le promit că voi sta la masă cu ei și vom încerca să găsim soluții.
Ceea nu pot accepta, însă, este să mă trezesc că de mâine sau peste o săptămână sau peste nu știu cât, 1.000 de mașini sau 6.000 de mașini sau 100 de mașini să tranziteze Pădurea Băneasa. Drumul forestier nu e drum public”, a spus Mircea Fechet.
Încă dinaintea intervenției Ministrului Fechet, spotmedia.ro a solicitat Romsilva o copie a contractului încheiat de cu Federația Greenfield, dacă într-adevăr există unul.
Romsilva ne-a transmis că există un contract între Direcția Silvică Ilfov (din cadrul Romsilva) și Federația Greenfield , dar nu ni-l arătat, susținând că acesta „conține clauze confidențiale”.
În schimb, Romsilva ne-a comunicat sumele pe care Federația Greenfield le-a plătit pentru a avea acces pe drumul forestier, în următorii 5 ani.
„Până în prezent, Federația Greenfield a plătit Direcției Silvice Ilfov contravaloarea contractului, constând în garanția în cuantum de 20 de mii euro și valoarea contractului pe cinci ani, de 100 de mii euro fără TVA”, a transmis Romsilva la solicitarea spotmedia.ro.
Drumul forestier fusese de curând reparat, în perioada 25 septembrie – 31 octombrie 2024, cu suma de 291.610 lei. În cadrul contractului de reparație și întreținere a drumui forestier s-au montat și parte dintre indicatoarele rutiere, care ar fi permis circulația mașinilor pe drum, a mai precizat Romsilva.
Reamintim că, din motive pe care le-am descris pe larg aici, miile de locuitori ai cartierului Greenfield sunt nevoiți să iasă din cartier și să se întoarcă pe Aleea Teișani (drum cu o singură bandă pe sens). Dezvoltatorul Cartierului a început demersuri pentru a construi mai multe drumuri de ieșire în DNCB. Au apărut amânări și blocaje birocratice. Până astăzi, niciunul dintre drumurile respective nu s-a construit.