ANAF a descoperit în aceste zile că o campanie pe TikTok plătită de Partidul Național Libera l-ar fi promovat, de fapt, pe Călin Georgescu, conform unei surse confidențiale, la curent cu rezultatul cercetării Fiscului.
Este vorba despre campania #EchilibrușiVerticalitate, realizată cu influenceri pe TikTok, despre care un document desecretizat al CSAT susține că „este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina”, derulată de Moscova chiar înainte de invadarea Ucrainei, scrie Snoop.ro.
Informația a fost confirmată pentru site-ul menționat din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma angajată de PNL, Kensington Communication, care a conceput campania.
Iată principalele informaţii obţinute de jurnaliști:
- Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.
- Kensington spune că i-a fost modificată campania: „Hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate.”
- Campania #EchilibrușiVerticalitate, în integralitatea ei, a fost însă creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al al Expert Forum.
- Campania a adunat 2,4 milioane de vizualizări, iar „influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum.
- De asemenea, o analiză a Snoop, realizată chiar pe brief-ul trimis redacției de firma angajată de liberali arată că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL.
- Cu exact aceeași platformă a fost realizată campania de TikTok pentru cartea președintelui PNL de la acea oră, Nicolae Ciucă.
ANAF a investigat, la cererea Autorității Electorale Permanente (AEP), finanțarea mai multor acțiuni de promovare pe social media, în campania electorală pentru alegerile prezidențiale. Fiscul a audiat oamenii implicați, de la firme și persoane fizice și a cercetat fluxurile financiare.
În replică, firma care a derulat campaniile pe TikTok ale PNL, susține că i-a fost modificată campania. "Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să ia măsurile legale care se impun", a transmis Kensington Communication într-un comunicat distribuit presei. Totodată, compania de publicitate subliniază că nu a făcut și nu i s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu.