Şase noi echipamente suplimentare de aer condiţionat au fost puse în funcţiune la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă”.
Scopul este de a rezolva situaţia apărută în urma avariei produse la sistemul din zona de îmbarcare a aerogării „Plecări”, informează, joi, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Reprezentanţii CNAB precizează că, pentru nerespectarea condiţiilor contractuale, prestatorul de servicii de mentenanţă pentru sistemul de aer condiţionat a fost penalizat în total, până în prezent, cu suma de 2.389.403 lei, din care 375.240 de lei pentru probleme legate de climatizare, la care se adaugă 0,15% pe zi din abonament pentru neconformităţi ale temperaturilor.
- Ziua și criza pe aeroportul Otopeni, care nu mai poate să deservească pasagerii
- Un american celebru povestește prin ce chinuri a trecut pe Otopeni: Cel mai prost aeroport din Europa
În data de 26 iunie, Compania Națională Aeroporturi București a dat publicității un comunicat, în care anunța că instalația de aer condiționat a aeroportului nu mai funcționează.
Reacția companiei a fost determinată de valul de postări de pe rețelele sociale cu condițiile pe care trebuie să le suporte călătorii pe Otopeni și articole critice la adresa instituției, a Ministerului Transporturilor și Guvernului Ciolacu.
Cinci zile mai târziu, avaria nu fusese remediată, iar ea a dus și la altele, cum ar fi cedarea unei benzi de transport a bagajelor, provocată de supraîncălzire și suprautilizare.
Cert e că în urma plângerilor călătorilor ANPC (Agenția Națională pentru Protecția Consumatorilor) a reacționat, amendând aeroportul cu o sumă modică, 2.000 de euro, și dând companiei un ultimatum de 48 de ore pentru remedierea defecțiunilor.