Inflaţia oficială a scăzut la 7% în 2023, iar românii au mai strâns cureaua, totuşi, cei mai mari 5 retaileri alimentari din România au avut afaceri în creştere cu peste 10% anul trecut.
Este vorba despre Lidl, Kaufland, Carrefour, Profi şi Metro, care au adunat afaceri de peste 16 miliarde de euro în 2023, potrivit calculelor Ziarul Financiar.
Deşi românii au cumpărat mai puţin, mai ieftin sau mai rar, aceşti 5 primi retailerii de mâncare au raportat, pentru prima dată, afaceri de peste 10 miliarde de lei fiecare.
Topul în retail-ul românesc cu alimente (în principal) se menţine neschimbat, cu Lidl pe locul întâi (Germania), urmat de compania-soră Kaufland şi de Carrefour (Franţa).
Lidl are afaceri de 21,8 miliarde de lei, care îi oferă o poziţie confortabilă de lider, la distanţă de 2,8 miliarde faţă de locul 2.
Ziarul Financiar aminteşte însă că la finalul anului trecut a avut loc o tranzacţie care poate schimba topul: Grupul Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a cumpărat Profi.