Veneţia face campanie pentru descurajarea turismului ieftin

Veneţia face campanie pentru descurajarea turismului ieftin

Cu prilejul unei vizite recente la Veneţia, o familie a întins o faţă de masă pe o fântână istorică pentru a savura mâncarea adusă de acasă, o alternativă ieftină la un restaurant, însă autorităţile locale nu vor să mai audă de aşa ceva.

„Au primit o amendă consistentă”, spune Simone Venturini, un consilier local care conduce o iniţiativă destinată reorientării industriei turistice locale dinspre cantitate spre calitate.

Amenda aplicată celor care au avut ideea neinspirată a picnicului la fântâna istorică face parte dintr-un efort mai amplu destinat descurajării acelor turişti care aglomerează străzile şi pun presiuni asupra infrastructurii oraşului, dar oferă foarte puţin economiei locale, respectiv turiştii de o zi, transmite Bloomberg.

Autorităţile din Veneţia au decis că, atunci când peste 40.000 de oameni ajung pentru o zi în oraşul lagunelor pentru a-şi face un selfie pe podul Rialto sau prin piaţa San Marco, aceştia fac mai mult rău decât bine.

Pentru a-i descuraja pe turiştii ieftini, Veneţia intenţionează să le perceapă călătorilor „de o zi” o taxă de 3 până la 10 euro pentru a avea acces în oraş, începând din ianuarie.

ADVERTISING

Chiar dacă oficialii nu au pus încă la punct detaliile finale, inclusiv modul de taxare şi cum va fi pus în aplicare, zona avută în vedere include locurile populare din oraş, precum Canal Grande, dar şi insulele periferice precum Lido, Murano şi Torcello.

Există şi veneţieni care se opun acestei idei

Unii proprietari de magazine se tem că restricţionarea accesului va trimite un semnal greşit şi este în contradicţie cu istoria Veneţiei de centru comercial.

"Obiectivul măsurii nu este de a face bani, ci de a proteja Veneţia. Oraşul cu vulnerabilităţile sale nu este adecvat pentru turismul de tip 'fast food'", susţine Simone Venturini.

După doi ani de pandemie, splendoarea canalelor Veneţiei este din nou la mare căutare, astfel că în weekendul de Paşte aproximativ 120.000 de persoane au vizitat oraşul.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Însă oficialii oraşului şi mulţi proprietari de magazine vor să se asigure că revenirea este una sustenabilă.

"Semnificaţia călătoriilor s-a schimbat radical de-a lungul anilor", devenind o listă de locuri care trebuie bifată, spune Giuliana Longo, proprietara unui magazin din apropiere de Podul Rialto.

Giuliana Longo sprijină ideea unei taxe de intrare, dar consideră că edilii trebuie să se asigure că banii vor fi utilizaţi în scopuri precise, precum prezervare sau atenuarea efectelor asupra mediului.

Alţi localnici nu sunt atât de favorabili la ideea unei taxe de intrare.

ADVERTISING

Ernesto Pancin, directorul unei asociaţii a proprietarilor de baruri şi restaurante, crede că administraţia nu ar trebui să introducă restricţii pentru accesul în centrul istoric al oraşului, ci să îi încurajeze pe călătorii "de o zi" să exploreze şi zonele mai puţin cunoscute ale oraşului.

Descurajarea călătorilor "de o zi" seamănă cu eforturile edililor din Amsterdam de a limita turismul de tip sex-and-drugs, pe măsură ce destinaţiile turistice populare din Europa îşi dau seama că nu toţi vizitatorii sunt bineveniţi.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇