România este promovată în aceste zile ca destinaţie turistică pe străzile din Paris.
Ministerul Turismului a anunţat luni că a demarat o campanie outdoor în Franţa, desfăşurată în perioada 6-26 septembrie, pe străzile din Paris, sub denumirea „Lăsați-vă surprinși de România!”, în speranța că îi va inspira pe cât mai mulți francezi să își facă vacanțele în țara noastră.
„Acţiunea se derulează în două etape:
- prima a constat în afişarea, în perioada 6 – 12 septembrie a.c., a două imagini reprezentative pentru ţara noastră pe 103 panouri publicitare de mari dimensiuni (8mp), în punctele cheie din centrul Parisului
- a doua etapă, care se desfăşoară în perioada 13 – 26 septembrie a.c., a vizat colantarea celor 17 autobuze turistice folosite pentru vizitarea punctelor cheie din capitala franceză”, anunţă ministerul, într-un comunicat de presă.
”Toate panourile se găsesc în poziţii cu vizibilitate mărită în oraş, unul dintre acestea aflându-se chiar pe celebrul bulevard Champs-Élysées. Se estimează, totodată, că această etapă a campaniei va ajunge la peste 15 milioane de persoane, din care aproximativ 2,5 milioane din rândul francezilor cu studii superioare şi un buget mare pentru vacanţe şi călătorii”, au transmis oficialii ministerului.
Potrivit acestora, în ceea ce priveşte a doua etapă, cele 17 autobuze turistice vor circula pe cea mai populară rută turistică din Paris, trecând pe lângă principalele obiective şi atracţii ale oraşului. Ministerul susține că reţeaua de autobuze turistice oferă cea mai mare vizibilitate pe piaţa pariziană, cu aproximativ 27 de milioane de vizualizări pe acest traseu pe durata celor două săptămâni de campanie
Potrivit documentului, perioada de desfăşurare a campaniei coincide cu începutul Cupei Mondiale de Rugby, al treilea cel mai mare eveniment sportiv la nivel mondial după Campionatul Mondial de Fotbal şi Jocurile Olimpice.
Conform statisticilor oficiale Franţa se clasează în topul primelor 10 ţări ai căror cetăţeni vizitează ţara noastră. Totodată, Consiliul de Brand Turistic Naţional situează Franţa printre cele 7 ţări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia.
Cât costă și cum au fost alese obiectivele promovate
Dacă luni nu a fost comunicat costul acestei campanii, marți, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a anunțat că bugetul este de 111.000 de euro, cu TVA 0%, iar firma organizatoare este JC Decaux, aceasta având exclusivitate pe reţeaua de panouri de 8 mp, precum şi pe autobuzele turistice din Paris.
În ce privește obiectivele promovate, acestea sunt Transfăgărăşanul, Mănăstirea Suceviţa şi Castelul Peleş și au fost alese ţinând cont de rezultatele studiului realizat de firma americană Horvath”. Primele două au apărut pe panourile publicitare și Peleșul pe autobuzele turistice.
„Fotografia care ilustrează Transfăgărăşanul a fost selectată pentru componenta de natură, acesta fiind considerat unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume. Totodată, pentru cultură a fost aleasă o fotografie cu Mănăstirea Suceviţa, înscrisă în patrimoniul mondial al UNESCO. Mănăstirile sunt, de asemenea, printre principalele puncte de atracţie pentru turiştii francezi. Castelul Peleş a fost selectat pentru cea de-a doua etapă a campaniei, pentru autobuzele turistice”, a precizat ministerul.