Raliul Dakar 2026 va avea două etape maraton

Raliul Dakar 2026 va avea două etape maraton
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Raliul Dakar din 2026 va reveni pentru a șaptea oară consecutiv pe dunele din Arabia Saudită, într-o ediție de 8.000 de kilometri, între 3 și 17 ianuarie, cu 11 etape, dintre care două etape maraton, informează EFE.

Această a 48-a ediție include 4.748 km cronometrați la moto și 4.840 la auto, care vor fi parcurși de-a lungul unui circuit imens cu startul și sosirea la Yanbu, cu scopul de a menține întotdeauna același nivel de dificultate pe tot parcursul traseului.

Anunțul a fost făcut de David Castera, directorul Raliului Dakar, în cadrul unui videoclip de prezentare lansat joi. Castera a explicat că raliul va începe pe teren stâncos cu secțiuni nisipoase și dune mici, culminând în Alula în a doua zi de competiție.

'Etapa a doua ne va duce la Alula, un loc frumos, care va avea multe pietre și va avea o oprire la boxe la jumătatea probei speciale pentru piloții care au suferit o pană', a relatat el.

Printre noutățile din acest an, la jumătatea primei săptămâni, în etapele 4 și 5, concurenții vor descoperi o variantă a etapelor tradiționale de maraton, cu o noapte într-un bivuac-refugiu cu condiții spartane, unde asistența va fi permisă doar între concurenți.

'Am adoptat ideea unei etape de 48 de ore, dar acum toată lumea va fi grupată: mașini și camioane pe de o parte, motociclete pe de altă parte. Și vor trebui să fie autosuficienți. Piloții vor avea un sac de dormit, o pătură, un cort și un kit de mâncare. Vor dormi singuri în deșert, își vor repara singuri vehiculele și vor trebui să termine a doua parte a etapei, pentru care am fost puțin mai indulgenți', a explicat el.

Pe de altă parte, a doua etapă maraton-refugiu, care, la fel ca prima, are particularitatea de a trimite vehiculele FIM și FIA pe rute diferite, va avea loc între zilele 9 și 10: 'Pentru a ajunge la bivuac trebuie să avansați pe un drum deșertic foarte dificil, fără dune. A doua parte va avea dune, una dintre marile provocări'.

De asemenea, înainte de a ajunge în ziua de repaus de la Riad, pe 10 ianuarie, concurenții vor trebui să înfrunte etapa a 6-a, cea mai lungă și 'una dintre cele mai dificile' etape ale raliului, lungă de 925 de kilometri, care include o secțiune specială de 336 de kilometri formată în întregime din nisip și dune.

O altă schimbare majoră pentru ediția următoare a Raliului Dakar este absența 'Empty Quarter', cel mai mare deșert de nisip din lume, într-o ediție care adaugă mai multă 'navigație, dune și autonomie'.

Lista oficială de înscriși include piloți și echipe cu 325 de vehicule: 118 motociclete în FIM și 207 în FIA, cu Yazeed Al Rajhi, campionul auto en titre, ca principală atracție locală.

România va fi reprezentată la moto de Emanuel Gyenes, în timp ce la auto Dacia Sandriders va conta pe brazilianul Lucas Moraes, francezul Sebastien Loeb și pe qatarianul Nasser Al-Attyah.

Programul cursei
3 ianuarie - prolog: Yanbu - Yanbu, 98 km (23 km de probă specială)
4 ianuarie, etapa 1: Yanbu - Yanbu, 518 km (305)
5 ianuarie, etapa a 2-a: Yanbu - AlUla, 504 km (400)
6 ianuarie, etapa a 3-: AlUla - AlUla, 666 km (422)
7 ianuarie, etapa a 4-a: AlUla - bivuac, 492 km (417) pentru moto, 526 km (451) pentru auto
8 ianuarie, etapa a 5-a: bivuac - Hail, 417 km (356) pentru moto, 428 km (372) pentru auto
9 ianuarie, etapa a 6-a: Hail - Riad, 920 km (331)
10 ianuarie: zi de pauză
11 ianuarie, etapa a 7-a: Riad - Wadi ad-Dawasir, 876 km (462)
12 ianuarie, etapa a 8-a: Wadi ad-Dawasir - Wadi ad-Dawasir, 717 km (481)
13 ianuarie, etapa a 9-a: Wadi ad-Dawasir - bivuac, 540 km (418) pentru moto, 531 km (410) pentru auto
14 ianuarie, etapa a 10-a: bivuac - Bisha, 417 km (371) pentru moto, 469 km (421) pentru auto
15 ianuarie, etapa a 11-a: Bisha - Al Henakiyah, 882 km (347)
16 ianuarie, etapa a 12-a: Al Henakiyah - Yanbu, 718 km (310)
17 ianuarie, etapa a 13-a: Yanbu - Yanbu, 141 km (105)


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇