Jocurile Olimpice de vară de la Paris, care s-au încheiat duminică seara pe Stade de France, printr-o ceremonie spectaculoasă, au atras peste 9,5 milioane de spectatori şi au permis stabilirea a 32 de noi recorduri mondiale la opt discipline sportive.
Iată câteva cifre şi fapte legate de marele eveniment polisportiv găzduit de capitala Franţei:
30% – Satul Olimpic a fost construit cu 30% mai puţin carbon în comparaţie cu o construcţie obişnuită franceză.
50% – 28 din 32 de sporturi au atins egalitatea de gen deplină. Femeile au reprezentat 50% dintre cei 45.000 de voluntari.
4 – Patru Comitete Olimpice Naţionale au câştigat prima lor medalie de aur la Jocurile Olimpice: Botswana, Dominica, Guatemala şi Saint Lucia.
9,5 – Peste 9,5 dintr-un total de 10 milioane de bilete au fost vândute.
18 – Au fost produse 5.084 de medalii, folosindu-se pentru fiecare 18 grame de fier din Turnul Eiffel.
30 – Treizeci de minute de activitate fizică zilnică la şcolile primare adoptate ca politică naţională a Franţei şi introduse în toate cele 36.800 de şcoli primare franceze.
32 – Pe parcursul Jocurilor au fost doborâte 32 de recorduri mondiale la 8 discipline.
91 – Au câştigat medalii 91 de Comitete Olimpice Naţionale, precum şi Echipa Olimpică a Refugiaţilor.
30.000 – Prin găzduirea Jocurilor Olimpice, 30.000 de oameni din Franţa au fost instruiţi în noi abilităţi pentru cariere viitoare, sporindu-şi abilităţile şi perspectivele de carieră.
48.000 – Peste 48.000 de entuziaşti olimpici au fost prezenţi la primul eveniment cu participare în masă organizat la Jocurile Olimpice, Marathon Pour Tous, pe 10 august.
280.000 – 280.000 de oameni au experimentat spaţiul de sărbătoare al Parcului Campionilor de la Turnul Eiffel, aplaudând 600 de medaliaţi din întreaga lume.
743.000 – Pe 30 iulie, aproximativ 743.000 de spectatori au participat la evenimentele Paris-2024.
1.000.000 – Aproape un milion de oameni au ieşit pe străzi pentru a urmări cele două curse olimpice de ciclism pe şosea din 3 şi 4 august.
32.000.000 – Peste 32 de milioane de noi abonaţi s-au alăturat reţelelor de socializare ale Jocurilor Olimpice în timpul competiţiei de la Paris, mai mult decât triplu faţă de creşterea înregistrată în timpul JO de la Tokyo.