Criza noului coronavirus şi urmările sale, printre care amânarea schimbării regulamentului tehnic al Formulei pentru 2022, au făcut ca Ferrari să decidă să nu-i prelungească lui Sebastian Vettel contractul în 2021, a explicat vineri conducătorul echipei italiene, Mattia Binotto, citat de AFP.
Deşi alţi piloţi au contactat atunci scuderia, „noi am spus mereu în timpul iernii, în privat şi în public, că el este prima noastră opţiune, ceea ce confirm”, a declarat italianul într-o conferinţă de presă virtuală pe marginea primului Mare Premiu al sezonului, în Austria.
"Ce s-a întâmplat de atunci? Coronavirusul şi pandemia, care au schimbat întreaga lume, nu doar sportul automobilistic sau Formula 1", a continuat el.
Pentru a proteja financiar echipele, a fost redus plafonul cheltuielilor în vigoare începând de anul viitor, schimbarea regulamentului prevăzută în 2021 a fost amânată pentru 2022, iar monoposturile "aproape îngheţate" pentru 2020 şi 2021.
"Pe lângă asta, sezonul nu a început, astfel încât Seb nu a avut ocazia să ajungă pe pistă ca să ne arate cât este de motivat să piloteze pentru Ferrari", a continuat Binotto.
"Aşa că Ferrari a sfârşit prin a-şi reconsidera poziţia. Noi am luat o decizie, decizia noastră, este responsabilitatea noastră şi i-am anunţat-o", a declarat el, confirmând cele spuse joi de pilotul german, care a dat de înţeles că despărţirea nu s-a făcut cu consimţământ reciproc, aşa cum susţinea până acum versiunea oficială.
"Am auzit că a fost surprins. Îmi amintesc că a fost surprins, da, îl înţeleg, este destul de normal", a spus Binotto. "Deşi a acceptat decizia noastră, recunosc că nici astăzi nu este mulţumit de ea, ceea ce este normal şi evident", a adăugat el.
Anunţul despărţirii lui Vettel de Ferrari a surprins pe toată lumea la mijlocul lui mai, în condiţiile în care startul sezonului 2020, prevăzut la mijlocul lui martie în Australia, a fost amânat din cauza pandemiei de coronavirus.
Sezonul începe în acest weekend în Austria, pe circuitul Red Bull Ring din Spielberg, aceasta fiind prima dintr-o serie de opt curse programate în Europa, cu porţile închise, până la începutul lunii septembrie.