Veste bună pentru Diaspora: MAE a extins și modernizat Call-Center-ul la care românii din străinătate pot cere informații și ajutor

Veste bună pentru Diaspora: MAE a extins și modernizat Call-Center-ul la care românii din străinătate pot cere informații și ajutor
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează că a fost extins numărul liniilor telefonice ale Call-Center-ului pentru românii din străinătate, în prezent putând fi preluate în aplicaţie, de către robotul telefonic, până la 256 de apeluri simultane, faţă de numai 96 anterior.

În plus, au fost actualizate şi reorganizate, în totalitate, informaţiile consulare oferite prin intermediul robotului telefonic, astfel încât acestea să fie mai simplu de înţeles şi mai accesibile cetăţenilor români. Extinderea face parte din procesul de modernizare şi eficientizare a Call-Center-ului din cadrul Centrului de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS), precizează MAE.

ADVERTISING

Totodată, pentru ca cetăţenii români aflaţi în situaţii deosebite (accidente, spitalizări, arestări, îmbolnăviri, decese etc.) să poată contacta mai facil misiunile diplomatice şi oficiile consulare din zona în care aceştia se află la momentul respectiv, accesul la linia destinată urgenţelor consulare a fost prioritizat, prin introducerea acestei opţiuni în prima secţiune a meniului robotului telefonic.

În acest context, MAE recomandă cetăţenilor români să utilizeze linia de urgenţă exclusiv pentru situaţii deosebite şi reaminteşte că informaţii consulare pot fi obţinute fie prin consultarea portalului www.econsulat.ro, accesând opţiunile din meniul robotului telefonic aferente fiecărui serviciu consular, fie trimiţând solicitarea de informaţii consulare prin intermediul poştei electronice, la adresa de email contact@informatiiconsulare.ro.

ADVERTISING

De asemenea, a fost simplificat accesul la informaţii consulare prin reorganizarea şi unificarea informaţiilor de pe paginile de internet gestionate de Ministerul Afacerilor Externe.

În perioada 1 ianuarie - 27 decembrie 2021, Call-Center-ul MAE a recepţionat peste 1,2 milioane de apeluri telefonice şi a răspuns la aproximativ 240.000 de solicitări prin e-mail din partea cetăţenilor români.

Află mai multe despre problemele pe care ni le-au semnalat anterior cititorii Spotmedia.ro: Români din Canada povestesc coșmarul pe care îl trăiesc dacă au nevoie de ceva de la ambasada sau consulatul român. E o situație gata să explodeze!

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇