Sunt din nou probleme cu platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS). Sistemul înregistrează erori de conectare, astfel că beneficiarii nu pot folosi anumite servicii medicale.
Sandra Alexiu, preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov, a anunțat că pagina pe care poate fi verificată calitatea de asigurat nu funcționează corespunzător de mai multe săptămâni, iar din această cauză medicii nu pot asigura anumite servicii.
Practic, sistemul nu răspunde la verificarea pe bază de CNP și introducerea codului generat automat.
"Dacă doriți să aflați când merge sistemul informatic, verificați-vă AICI calitatea de asigurat. Dacă vedeți că nu funcționează, așa cum se întâmplă practic de câteva săptămâni încoace în cea mai mare parte a timpului, e bine să știți că nu puteți beneficia de unele lucruri când mergeți la medic:
- nu se poate verifica dacă sunteți asigurat sau nu, prin urmare nu puteți beneficia de tot felul de servicii (trimiteri, rețete, internări, sau alte servicii)
- nu vă puteți înscrie cu cardul de asigurat pe lista unui medic
- nu puteți primi rețetă fracționată pe 3 luni
- toate consultațiile sunt prelungite și se formează cozi
Și cu siguranță și alte servicii au de suferit. Pentru toate acestea, puteți adresa mulțumirile dumneavoastră Casei Naționale de Asigurări de Sănătate pe adresa lor de contact sau chiar pe pagina acesteia de FB", a scris Alexiu pe Facebook.
CNAS nu a făcut niciun anunț despre problemele de funcționare ale platformei. Ultimul anunț al instituției a fost că sistemul informatic a fost oprit temporar pe 21 februarie, timp de mai multe ore, pentru efectuarea unor lucrări de mentenanță, iar furnizorii au înregistrat atunci serviciile prestate în aplicațiile proprii, în modul offline.