Am trecut, în noaptea de sâmbătă spre duminică, la ora de vară, astfel că toate ceasurile sunt date cu o oră înainte. În singura zi din an cu 23 de ore am dormit mai puțin, pentru că ora 3.00 a devenit ora 4.00.
CFR Călători a anunțat că trecerea la ora de vară nu modifică mersul trenurilor în vigoare, circulaţia are loc conform orarului prevăzut în mersul trenurilor.
Trenurile operate de CFR Călători au circulat după ora de iarnă până în noaptea de 26/27 martie, la ora 3.00, care a devenit ora 4.00. După ora 4.00, trenurile au plecat la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora oficială de vară.
În România, ora de vară a fost introdusă pentru prima dată în 1932. Din 1943, practica trecerii la ora de vară a fost suspendată și a fost reintrodusă în România începând cu 1979.
În 1996, ţinând cont de avantajele decalării orarului cu o oră vara, pentru a profita la maximum de orele de lumină, acest orar a fost prelungit în Europa cu încă o lună.
Din 1997, ora de vară începe în România în ultima duminică din martie şi se încheie în ultima duminică din octombrie, la fel ca în toate ţările europene.
În 2019, Parlamentul European a votat în favoarea unei propuneri de renunţare la obligativitatea trecerii la ora de vară la nivelul Uniunii Europene, însă, potrivit propunerii, fiecare stat membru va avea dreptul să decidă dacă va păstra actualul sistem sau va renunţa la schimbarea orei.
Ora de vară a fost prima dată propusă de un entomolog din Noua Zeelandă, George Vernon Hudson, în 1895. 110 ţări din întreaga lume folosesc astăzi acest mecanism.
În Europa, Islanda este singura ţară care nu foloseşte ora de vară. Rusia a început să aplice acest sistem din 1981, însă a renunţat după 20 de ani, pe motiv că nu vrea să streseze cetăţenii.