Primul tren livrat de Alstom s-a stricat de cum a ajuns în România. Când vom circula cu noile garnituri

Primul tren livrat de Alstom s-a stricat de cum a ajuns în România. Când vom circula cu noile garnituri

Aproape 7 miliarde de euro sunt angajaţi în diverse proiecte care se află în derulare pentru calea ferată, însă abia după anul 2027 călătorii vor simţi efectele „acestor investiţii fără precedent” în domeniul feroviar.

Informaţiile vin de la secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuţ Săvoiu, care a acordat un interviu Agerpres.

Oficialul MT a dezvăluit şi ce se întâmplă cu trenurile noi de la Alstom şi când vom circula, în sfârşit, cu prima garnitură care a venit în ţară încă din decembrie, dar ulterior s-a stricat.

ADVERTISING

Iată fragmentul din interviu referitor la noile trenuri:

Când vor circula românii cu noul tren livrat de Alstom? Care este stadiul testelor şi când îl vom vedea în circulaţie?

Testele sunt în curs de realizare, atât pe inelul de la Făurei, cât şi în alte două locaţii din Europa. Sunt trei trenuri în teste de fapt şi sperăm noi ca în toamnă să circule prima ramă electrică de lung parcurs din acest contract, în cadrul căruia vom primi 37 de rame într-o eşalonare regulată în perioada următoare.

Când urmează să vină şi următoarele?

Păi sunt trei în testare, deci, practic, dacă se termină testele - se fac teste în paralel - vor intra şi celelalte două în circulaţie, după ce se termină ultimele teste din România pe sistemul feroviar românesc.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Cu primul tren au fost ceva probleme. Ce s-a întâmplat, de fapt?

A fost o defecţiune cauzată de funcţionarea alimentării cu energie, care a fost înlăturată. Din câte am înţeles, practic s-a înlocuit ceea ce s-a ars - pentru că a fost o variaţie de tensiune, nu cred că asta e important. Mai important este faptul că recepţia nu a fost făcută de către Autoritatea de Reformă Feroviară. Trenul este încă în testare la producător.

Au fost mai multe declaraţii cu privire la momentul intrării în circulaţie a acestui prim tren Coradia livrat României de Alstom, din setul de 37 contractat. Mai întâi sfârşitul lui decembrie 2023, apoi sfârşitul lunii ianuarie 2024, iar acum ajungem în toamnă? De unde acest decalaj?

Cred că a fost o comunicare defectuoasă. Nu este înţelept, eu cred că paza bună trece primejdia rea, aşa cum am mai declarat.

ADVERTISING

Nu este firesc să fie în circulaţie până când nu se finalizează tot programul de testare, iar programul de testare este un program complex, nu este ceva care se întâmplă peste noapte.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇