Primul metrou nou nu intră nici măcar în teste și nu se știe când va putea circula. Alstom are de plată penalități de 24 milioane de euro

Primul metrou nou nu intră nici măcar în teste și nu se știe când va putea circula. Alstom are de plată penalități de 24 milioane de euro
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Noile trenuri cumpărate de Metrorex de la Alstom nu pot începe rulajul necesar înainte de a fi puse în circulație din cauza unor probleme tehnice.

Primul tren Metropolis din lotul celor 13 a sosit pe 25 aprilie la Depoul Berceni, cu aproape un an întârziere. Urma să intre în faza testelor, însă acest lucru nu e posibil momentan.

Firma Alstom care a livrat garniturile este şi cea care face mentenanţa, aşadar ,cei din Metrorex nu vor să accepte motivele invocate pentru nefuncţionarea garniturilor.

"Din cauza unor defecțiuni tehnice, spun cei care ni le-au livrat, decuplează siguranțele invocând faptul că în rețeaua Metrorex sunt fluctuații de energie. Nu au găsit încă motivul pentru care au decuplat siguranțele, încă mai caută.

ADVERTISING

Și acest motiv pe care îl invocă dumnealor noi nu îl acceptăm în totalitate, asta ar însemna că celelalte trenuri sunt defecte și funcționează sau ce să înțelegem din asta?

Până la urmă, e o rețea care funcționează de foarte mult timp și pe care mentenanța face aceeași firmă de 17 ani, deci știe foarte bine ce este în această rețea", a declarat Mihai Barbu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Metrorex, la TVR Info.

Producătorul francez Alstom are de plată penalităţi de 24 milioane de euro pentru întârzierile la livrarea trenurilor.

ADVERTISING

„Conform contractului putem să îi penalizăm pentru că nu au livrat trenurile la timp. S-a ajuns la penalități de 24 milioane de euro. E enorm. 

În mod normal, din cele 13 trenuri care trebuiau livrate, 10 trebuiau să vină anul acesta și trei anul viitor. Este un grafic de livrare care este depășit de mult timp. (...)

Este deja prea târziu să reziliem contractul. Nu ne dorim să reziliem contractul, ci să funcționeze trenurile. Nu știm câte trenuri vor fi puse în circulație anul acesta. Trebuie să plătească penalitățile. Ei le-au contestat în instanță, dar au pierdut”, adaugă Mihai Barbu.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇