CFR Infrastructură a anunțat, marți, că lucrările de consolidate ale Podului Constanța au fost terminate, valoarea contactului care a vizat proiectarea și execuția fiind de 3,49 milioane lei.
Au fost făcute lucrări de infrastructură, pe o lungime a pasajului de circa 180 metri (zonă administrată de CFR SA), respectiv culee, grinzi, pilă central – formată din 20 de stâlpi și ziduri de sprijin (aripi).
De asemenea, au fost realizate lucrări de suprastructură: refacerea hidroizolației aferente liniilor CF 1,2 și 3, s-a montat gard de protecție pe zonele laterale ale podului, gard din plăci de beton, pentru delimitarea zonei de siguranță și interzicerea traversării liniilor CF de către persoanele neautorizate.
Cei 3,49 milioane de lei au provenit de la bugetul de stat.
Lucrările au început acum mai bine de un an, în jurul datei de 20 iunie 2019. Asta, însă, după ce Podul Constanța a trecut de la Primăria Capitalei la CFR Infrastructură.
De altfel, el nu a fost reparat mai repede pentru că autoritățile pasau de la una la alta responsabilitatea.
Iată cum ajunsese să arate, în toamna lui 2018, când bucureștenii au cerut tot mai vocal repararea lui, temandu-se să mai treacă pe sub el.
Citește și: