Ministrul Educației nu exclude revenirea la trimestre

Ministrul Educației nu exclude revenirea la trimestre

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat pentru Digi 24 că susține extinderea perioadei anului școlar și că nu exclude nici revenirea la organizarea pe trimestre, în loc de semestre.

Potrivit jurnaliștilor postului de televiziune citat, think-tank-ul Societatea Academica Română a făcut un apel către Ministerul Educației, prin care a cerut ca anul școlar să înceapă pe 1 septembrie, în loc de 13 septembrie.

În plus, același grup a solicitat ca anul școlar să fie împărțit în trimeste. Vacanțele de Paște și de Crăciun se vor acorda în continuare, dar cea de vară ar putea fi mai scurtă.

ADVERTISING

E o propunere pe care și asociațiile de părinți au susținut-o la un moment dat. Dar ulterior s-au răzgândit.

În context, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, susține că nu exclude revenirea la trimestre, dar numai în anumite condiții.

Cîmpeanu: Nu excludem nicio variantă. Dar e nevoie și de predictibilitate

”Ministerul Educației e dispus să analizeze schimbarea structurii anului, dar atâta vreme cât este o măsură care să fie făcută prin consens de partenerii de dialog social (asociațiile de profesori, părinți și elevi - n.red.).

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Poate fi o variantă. Sunt argumente pro și argumente contra. E nevoie de consultare.

Sigur, pledăm pentru extinderea anului școlar. Dar în același timp e nevoie de predictibilitate. Părinții și copiii știu acum o altă structură a anului școlar (cea curentă, semestre – n.red.).

Dacă facem o schimbare acum, ar fi o problemă de predictibilitate.

În oricare variante, Ministerul Educației va propune extinderea anului școlar începând cu anul 2022”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi 24.

Anul școlar pentru elevi a fost compus anterior și din trimestre (3 de școală și unul de vacanță). Dar s-a renuțat la acea împărțire.

ADVERTISING

O nouă schimbare, mai ales în această perioadă, ar ridica provocări majore.

Pe de o parte, materia ar trebui restructurată. În plus, ar fi nevoie de o stretegie corectă de alocare a perioadelor de vacanță, pe durata anului, pentru evitarea fragmentării excesive a perioadelor active ale elevului.

Anterior, schimbarea structurii anului școlar a ridicat mari probleme din acest punct de vedere.

Or, la acest moment, ceea ce îi trebuie sistemului românesc de învățământ este tocmai continuitate. Deja – după cum chiar ministrul Cîmpeanu admite – predarea în sistem online cauzată de pandemie a provocat pierderi pentru elevi. Așa că e nevoie de timp și de o strategie bine pusă la punct pentru a-i ajuta pe elevi să recupereze.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇