Firea se laudă cu 700 de metri de drum în Prelungirea Ghencea, care nu ajută la nimic: E o bătaie de joc! Ce ne facem cu gaura de 1 km?

Firea se laudă cu 700 de metri de drum în Prelungirea Ghencea, care nu ajută la nimic: E o bătaie de joc! Ce ne facem cu gaura de 1 km?

Anul acesta se împlinesc 14 ani de când locuitorii din Domnești și cei de pe Prelungirea Ghencea speră să poată ajunge în București fără să aștepte ore în șir în traficul infernal.

În momentul de față, la ore de vârf, bulevardul este străbătut chiar și în mai bine de o oră.

Și, ținând cont de modul în care se desfășoară lucrările, vor mai avea de așteptat o lungă perioadă de timp. Până acum s-au realizat doar 700 de metri din cei 6 kilometri și nici aceștia în totalitate.

În 2006, Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat proiectul de lărgire a bulevardului Prelungirea Ghencea și construirea unui pasaj la Domnești.

Abia după 11 ani, Primăria Capitalei a realizat că nu poate investi pentru pasaj, pentru că se află în Ilfov. Așadar, în 2015, proiectul fost împărțit în două: extinderea Prelungirii Ghencea, de care se ocupă municipalitatea, și pasajul Domnești, lucrări aflate la CNAIR.

Firea se laudă cu 700 de metri de bulevard, realizați în 10 luni

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a spus joi că lucrările pentru obiectivul de investiţii ’’Penetraţie Prelungirea Ghencea - Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea’’ sunt în plină construcție.

ADVERTISING

”Infrastructura nouă de drum este realizată în proporție de 90%, urmând sa fie planificată în scurt timp și realizarea trotuarului, astfel încât în luna august sa fie posibilă redarea circulației pe drumul nou executat”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Primarul nu a dat însă detalii despre ”drumul nou executat”, însă Iniţiativa Prelungirea Ghencea spune că este vorba despre doar 700 de metri de drum, lucrare realizată în 10 luni.

”Dna primar Firea se lauda azi cu cei aprox. 700 de METRI realizati din cei 6 KILOMETRI ai proiectului de largire a Prelungirii Ghencea! (700 m sunt intre str. Brasov si str. Raul Doamnei, realizati in perioada sept. 2019 - iulie 2020). (…)

Cu ce ajuta acest ciot de largire la imbunatatirea circulatiei in zona? Ne scuzati, dna primar, ca nu ne multumim cu firimiturile pe care le aruncati asa, electoral. E prea putin pentru un oras civilizat in anul 2020”, au scris pe Facebook cei de la Iniţiativa Prelungirea Ghencea.

”Este pur și simplu o bătaie de joc”

Așadar, această bucată de bulevard cu care se laudă primarul Capitalei nu îi va ajuta pe locuitorii din Domnești și Prelungirea Ghencea care vin spre București, spune Delia Mihalache, presedintele Asociatiei Inițiativa Prelungirea Ghencea.

ADVERTISING

”Sunt 700 de metri între strada Brașov și strada Râul Doamnei, practic nu o să ajute mare lucru, pentru că se deviază traficul pe partea aceea, lucrează în continuare, trotuarele nu sunt făcute, piste de biciclete, nu. Acolo, pe acel tronson, oricum strada era mai largă, nu ajută la nimic. Pe Prelungirea Ghencea tot greu se va circula”, a declarat Delia Mihalache pentru SpotMedia.ro.

Președintele Asociației Inițiațiva Prelungirea Ghencea se plânge și de faptul că Primăria Capitalei nu oferă termene clare pentru realizarea lucrării. Lucrare ce se pare că va mai dura mult timp, pentru că la celelalte tronsoane încă nu s-au realizat nici măcar exproprierile.

Iar dacă pentru primul tronson exproprierile au durat aproape o jumătate de an și abia apoi au început demolările și construcția străzii , este de așteptat ca lucrările pentru următoarele tronsoane să înceapă anul viitor.

Delia Mihalache spune astfel că tot ceea ce se întâmplă cu supralărgirea Prelungirii Ghencea reprezintă o bătaie de joc.

”Și problema este că nu avem termene clare, exproprierile pentru următoarele tronsoane, care mai sunt încă două-trei, nu sunt făcute. Proprietarii nu sunt anunțati, nu este plătit nimic și nu ni se dau termene, asta este problema. Pentru primul tronson, exproprierile au durat aproximativ o jumătate de an, demolările au început anul trecut. Probabil la următoarele tronsoane lucrările vor începe abia anul viitor. Este pur și simplu o bătaie de joc”, ne-a mai declarat Delia Mihalache.

ADVERTISING

Va exista o gaură de aproape 1 km între cele două proiecte

Și pentru că primul tronson realizat din Prelungirea Ghencea era oricum mai larg, am vrut să aflăm dacă nu era mai logic să înceapă lucrările din sens invers, mai exact dinspre intersecția cu Domnești, unde există mari probleme cu traficul.

Delia Mihalache ne-a explicat că ar fi fost logic, doar că acolo este o problemă. Există un tronson de drum, de 800 de metri, care nu a fost inclus nici în proiectul Primăriei Capitalei privind supralărgirea Prelungirii Ghencea, pentru ca este în Ilfov, dar nici în proiectul Pasajului Domnești.

Așadar, după ce se vor finaliza cele două proiecte, în cazul în care această problemă nu va fi remediată, va exista o gaură de 800 de metri între lucrări. Președintele Asociației Inițiativa Prelungirea Ghencea spune că această problemă este cunoscută de cinci ani, iar până acum nu s-a luat nicio măsură.

”Era mai logic să fie efectuate invers lucrările, dar și acolo este o problemă, știută de cinci ani, de pe vremea lui Sorin Oprescu. Între proiectul lărgirii și proiectul pasajului, este o distanță de 800 de metri, la care nu se știe cine va efectua lucrările. Aceste două proiecte, dacă se fac, vor avea o gaură între ele de aproximativ 1 kilometru.

Acea bucată este pe teritoriul Bragadirului, Ilfov, dar nu a fost inclusă în proiectul inițial al pasajului. Au fost neînțelegeri între CNAIR și Primărie. Deci această bucată nu aparține nici de proiectul Primăriei Capitalei privind supralărgirea Prelungirii Ghencea, pentru ca este în Ilfov, dar nu a fost inclus nici în proiectul Pasajului Domnești. Nu știm de ce, problema este cunoscută, de pe vremea lui Oprescu”, ne-a explicat Delia Mihalache.

Probleme și la pasajul Domnești

În ceea ce privește Pasajul Domnești, președintele Asociației Inițiativa Prelungirea Ghencea ne-a declarat că și aici lucrurile stau rău. Asta pentru că Straco Grup, constructorul care realizează lucrarea, este în insolvență.

Delia Mihalache a precizat că nu are prea multe informații despre ceea ce se întâmplă cu Pasajul Domnești, pentru că nici Ministerul Transporturilor nu oferă explicații.

”Pasajul Domnești am înțeles că ar fi probleme cu Straco Grup, constructorul care este în insolvență și nu poate lucra.
Nici acolo Ministerul Transporturilor nu comunică. Până acum, eram în legătură cu Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, și de ceva timp nici el nu ne mai răspunde la telefon”, subliniază Delia Mihalache.

Pasionații de infrastructură: O rușine de șantier, la Pasajul Domnești

În context, președintele Asociației Pro Infrastructură (API), Ionuț Ciurea, a precizat pentru SpotMedia.ro că Straco ”mai degrabă stă” pe șantierul Pasajului Domnești.

Mai multe fotografii ale pasionaților de infrastructură și postate pe forumul PeUndeMerg.ro (care a dat naștere inițiativei API) arată că, în urmă cu două săptămâni, șantierul Pasajului Domnești părea abandonat.

Pasionații de infrastructură au numit acest șantier ”trist”, ”dezolant” și chiar ”o rușine”.

PAsajul-Domnesti
Nimic nu se mișcă pe șantierul Pasajului Domnești. Foto: Forum PeUndeMerg.ro

CNAIR a emis încă din ianuarie 2018 ordin de începere pentru Pasajul Domnești. În mod normal, proiectarea lucrărilor trebuia să dureze 3 luni, iar execuția, 24 de luni. Din păcate - deși trebuia să fie pe final - construcția e departe de a prinde contur.

CNAIR estimează că lucrarea ar putea fi finalizată în toamna anului viitor. E însă greu de crezut că așa ceva se va întâmpla. Tot potrivit informațiilor de pe site-ul CNAIR, s-au executat mai puțin de 3% din lucrare. Și din informațiile noastre, situația financiară a constructorului nu s-a îmbunătățit considerabil.

Situatia-Pasajului-Domnesti-de-pe-siteul-CNAIR
Ce transmite CNAIR, pe siteul sau, despre situatia lucarilor la Pasajul Domnești

Așadar, până când cele două proiecte se vor finaliza, locuitorii din zonă au de înfruntat, zilnic, traficul infernal. Președintele Asociației Inițiativa Prelungirea Ghencea ne-a declarat că cei 6 kilometri de bulevard se străbat, la ore de vârf, într-o oră.

Traficul reprezintă în continuare o problemă, și nu este vorba doar despre traficul auto, este vorba și despre autobuze. Degeaba avem autobuze, dacă stau în coloana de mașini. Pentru că nu au bandă separată, nu au pe unde să meargă. La orele de vârf se poate face și o oră, sunt aproximativ 6 kilometri”, a conchis Delia Mihalache.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇