30 iunie - termen limită ca să cereți „tichetele-anticriză” de la primăria lui Clotilde Armand. Cum procedați ca să primiți până la 3.000 de lei

30 iunie - termen limită ca să cereți „tichetele-anticriză” de la primăria lui Clotilde Armand. Cum procedați ca să primiți până la 3.000 de lei

Cetățenii Sectorului 1 pot depune până pe 30 iunie cereri pentru celebrele „tichete anticriză” promise de Clotilde Armand în toamna anului 2022.

După mai multe modificări, programul le permite acum cetățenilor să încaseze între 1.000 și 3.000 de lei per gospodărie, în regim de decont pentru cheltuieli deja efectuate.

Primăria Sectorului 1 a lansat o nouă aplicație pentru cei care vor să participe la program și pe care o puteți accesa aici.

Cine poate solicita bani

Pot solicita banii locuitorii Sectorului 1 care îndeplinesc, simultan, următoarele condiții:

  • au domiciliul sau reședința în Sectorul 1 al Municipiului București, după cum rezultă din documentul de identitate sau din viza de reședință aplicată cel târziu la data de 01.11.2022
  • au un buletin/document asimilat/carte de identitate valabilă
  • fac parte dintr-o gospodărie și își declară calitatea de reprezentant al gospodăriei.
ADVERTISING

Câți bani puteți primi

Pe 10 octombrie 2022, într-o conferință de presă, Clotilde Armand a anunțat că vrea să dea câte 1.000 lei fiecărui cetățean din Sectorul 1 care-i va solicita. La acel moment, nu era clar în ce modalitate ar urma să primească cetățenii acei bani.

Am susținut astăzi o conferință de presă la care au participat Vlad Voiculescu - fostul ministru al Sănătății, Claudiu...

Publicată de Clotilde Armand pe Luni, 10 octombrie 2022

Ulterior, Consiliul Local - cu majoritate PNL și PSD - a adoptat Hotărârea 167/25 noiembrie 2022. Prin respectiva hotărâre, Consiliul Local a introdus criterii sociale pentru acordarea banilor. În consecință, cei care au venituri mai mici pot cere mai mulți bani.

În plus, banii nu se mai dau per persoană, ci per gospodărie.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Mai exact, potrivit HCL S1 167/25 noiembrie, puteți cere și primi:

  • 3.000 de lei pentru gospodăria în care veniturile, per cap de membru în familie, ajung la pragul maxim al salariului minim net.
  • 2.000 de lei pentru gospodăria în care veniturile nete per cap de membru de familie sunt cuprinse între salariul minim net pe economie și cel mediu net pe economie
  • 1.000 de lei pentru gospodăria în care veniturile per cap de membru de familie depășesc salariul mediu net pe economie.
venituri

Salariul minim brut, la general, este de 3.000 lei, în anul 2023, potrivit HG 1.447/2022, și OG168/2022. Asta înseamnă că salariul minim net este de 1.898 lei.

ADVERTISING

Salariul mediu brut în România a fost de 7.290 lei brut (echivalentul a 4.550 lei net) în luna martie 2023, cea mai recentă pentru care Institutul Național de Statistică a oferit date.

Doar termenele de depunere și decontare a cheltuielilor cetățenilor din respectivul regulament s-au modificat printr-o altă hotărâre de Consiliu Local. Mai exact, prin HCL S1 41/03.04.2023, prin care s-a stabilit că:

  • 30 iunie 2023 este termenul limită până la care cetățenii pot depune cereri și documente și pot solicita deconturi
  • 31 iulie 2023 este termenul limită până la care Primăria Sectorului 1 va plăti deconturile aprobate.

Ce tipuri de cheltuieli se decontează

Iată o listă cu tipurile de cheltuieli pentru care puteți cere decontare de la Sectorul 1, așa cum sunt ele prevăzute în HCL 197/19.12.2022:

lista-achizitii-pentru-care-se-pot-face-deconturi

De asemenea, Primăria Sectorului 1 decontează următoarele tipuri de facturi/bonuri fiscale:

stimultante-facturi

Cum depuneți cererea la primărie

Puteți depune cererea în 3 moduri:

  1. online, prin completarea unui formular pe care îl găsiți în aplicație. Mai jos e indicată cu dreptunghi albastru zona unde îl găsiți și aspectul formularului.
loc-formular-online-1
formular-online-1

2. prin completarea unei cereri pe care o găsiți tot în aplicație și pe care - alături de alte documente - o puteți trimite la adresa ticheteanticriza@primarias1.ro

cerere-si-adresa-email

3. prin depunerea întregii documentații la registratura primăriei, la următoarele sedii:

  • Registratura generală a Primăriei Sectorului 1 din Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1, București
  • Biroul nr. 1 de Evidență a Persoanelor P-ţa Amzei nr. 13, Sector 1, București
  • Biroul nr. 2 de Evidență a Persoanelor Str. Mureș nr. 18-24 (Intrare Lidl, et. 1), Sector 1, București
  • Direcția Stare Civilă de pe Bd. Mareșal Alexandru Averescu nr. 17, Sector 1, București

În imaginea de mai jos găsiți lista documentelor care trebuie depuse odată cu cererea:

documente-necesare

Indiferent cum depuneți cererea și documentele, asigurați-vă că primiți număr de înregistrare. Cu ajutorul lui, ulterior, puteți urmări stadiul soluționării cererii.

În cazul în care întâmpinați dificultăți, puteți cere ajutor la 021.225746 și ticheteanticriza@primarias1.ro.

Am cerut Primăriei Sectorului 1 încă de pe data de 26 mai să ne comunice câți cetățeni au depus solicitări de deconturi și câte solicitări sau depus online, câte pe email și câte la ghișee.

Până la momentul publicării acestui articol, Primăria Sectorului 1 nu a răspuns întrebărilor Spotmedia.ro.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇