Ministrul Energiei: Furnizorii de multe ori își bat joc de oameni. Dacă pe mine nu m-au băgat în seamă și nu eram un om simplu...

Ministrul Energiei: Furnizorii de multe ori își bat joc de oameni. Dacă pe mine nu m-au băgat în seamă și nu eram un om simplu...

Ministrul Energiei Virgil Popescu a dat asigurări miercuri, după ședința de guvern, că măsurile care îi protejează pe români de eventualele abuzuri sunt în curs de legiferare. Măsurile au fost anunțate marți de premierul Nicolae Ciucă, după ce majoritatea furnizorilor au emis facturile la energie fără compensare sau fără plafonare.

El a povestit cum și el a primit în două rânduri facturi eronate, prima oară în urmă cu mai mulți ani, când era parlamentar, și a explicat care e procedura prin care facturile pot fi contestate.

ADVERTISING

”M-am găsit de două ori în situație. Prima dată am reclamat la furnizor, nu m-a băgat în seamă, am reclamat la ANRE și s-a rezolvat de la ANRE. A doua oară s-a rezolvat după sesizarea la furnizor.

Oamenii trebuie să știe că ANRE are un call-center foarte mare, poate prelua foarte multe apeluri. A intrat astăzi în control către marii furnizori și mă bucur că se face odată lumină aici.

Urmează o campanie de informare să ajute populația să știe ce are de făcut, pentru că lupta cu furnizorii de multe ori e inegală, de multe ori își bat joc de oameni, de multe ori nu-i bagă în seamă. Și eu am fost, la rândul meu, în situația asta. Nu eram ministru, este adevărat, dar eram parlamentar și nu am fost băgat în seamă de furnizor”, a spus ministrul liberal.

ADVERTISING

Întrebat de jurnaliști dacă el consideră că ar fi trebuit să fie băgat în seamă doar pentru că era parlamentar, chiar dacă sesizarea o făcea în calitate de client privat, Popescu a răspuns: ”Nu. V-am spus doar că nu eram un om simplu, eram parlamentar și cu toate acestea nu m-au băgat în seamă. Adică dacă pe mine nu m-au băgat în seamă, gândiți-vă la un om de rând, la un biet bătrân care se află într-un sat.

Tocmai de aceea, trebuie să existe instituții ale statului care să-i apere și avem ANRE și ANPC".

ADVERTISING

Ministrul a explicat apoi care este procedura prin care românii pot reclama factura:

”Se reclamă la furnizor, furnizorul poate sa returneze banii. Dacă suma e mai mare de 100 de lei, furnizorul are obligația în 5 zile să o returneze, dacă e sub 100 de lei se recuperează în factura următoare. Dacă furnizorul nu face acest lucru, reclamația se duce la ANRE și ANRE rezolvă acest lucru”, a spus Popescu.

El a dat asigurări că nu se va pune problema de penalități sau de debranșare, pentru că va fi emisă curând ordonanța de urgență care să împiedice acest lucru.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, a completat cu numărul de call center de la ANRE - 037.455.42.65.

”Este telefon cu tarif normal, disponibil prin intervenția ANRE, oricine are nevoie de informații-clarificări privind piața de energie, procesul de schimbare a furnizorului de energie, de gaze naturale, sau facturare la energie și gaze naturale poate suna la acest număr pus la dispoziție de ANRE”, a spus Cărbunaru.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇