Cei doi candidați la Președinția României, George Simion și Nicușor Dan, au prezentat viziuni contrastante în privința rolului președintelui în dezvoltarea infrastructurii, în cadrul dezbaterii organizate miercuri de Blocul Național Sindical.
Simion a promis finalizarea autostrăzilor până în 2032 și vrea ca subiectul să fie discutat în CSAT, în timp ce Dan a subliniat importanța combaterii corupției în sistemul de achiziții publice, văzută ca o frână majoră în implementarea marilor proiecte.
George Simion a anunțat că a avut o întâlnire cu Cătălin Urtoi, unul dintre susținătorii autostrăzii A8, și a promis finalizarea autostrăzilor principale până în 2030-2032, propunând includerea acestui subiect în ședințele CSAT.
„Trebuie să recăpătăm gloria de odinioară. Acum exact 50 de ani, noi românii construiam Transfăgărășanul, eram capabili să facem lucrări de infrastructură mărețe, acum trebuie să închidem Valea Oltului pentru un drum tehnologic timp de o lună”, a declarat Simion.
Liderul AUR a menționat că, în domeniul transportului feroviar, soluția ar fi sancționarea firmelor care înregistrează întârzieri în execuția lucrărilor, acuzând companii din Italia și Franța.
El a propus și dezvoltarea unui nod de transporturi în sudul Bucureștiului, inclusiv cu un aeroport de marfă, după modelul polonez.
În replică, Nicușor Dan a pus accentul pe combaterea corupției și pe nevoia unei viziuni coerente a investițiilor: „Președintele are în mână un instrument foarte puternic, influența sa în justiție, care înseamnă posibilitatea sa de a lupta cu corupția, care paralizează multe sectoare, inclusiv zona de achiziții publice”.
Dan a invocat experiența sa la Primăria Capitalei, unde susține că a înlocuit 200 km de conductă magistrală de termie în patru ani, „față de 120 de kilometri toți primarii dinaintea mea”.