Avionul de lux care l-a dus pe Iohannis în Japonia nu a plătit taxe pentru oprirea la Sibiu

Avionul de lux care l-a dus pe Iohannis în Japonia nu a plătit taxe pentru oprirea la Sibiu

Aeroportul din Sibiu anunță că escala făcută de delegația prezidențială condusă de Klaus Iohannis prin acest oraş pentru a i se alătura și Prima Doamnă, Carmen Iohannis, în vizita din Japonia, nu a presupus costuri suplimentare pentru Cotroceni.

Potrivit legii, avioanele care execută zboruri speciale ale înalților demnitari români sau străini sunt scutite de la plata tarifelor aeroportuare.

„Având în vedere prevederile Codului Aerian art. 3, alin. 1, pct. 55 coroborat cu art. 32, alin. (2) lit. c) aeronavele care execută zboruri speciale (zbor care se execută exclusiv pentru transportul preşedintelui României, preşedintelui Senatului, preşedintelui Camerei Deputaţilor, prim-ministrului, viceprim-miniştrilor, miniştrilor, omologilor străini ai acestora sau al altor demnitari străini cu funcţii asimilate acestora, aflaţi în vizită în România) sunt scutite de la plata tarifelor aeroportuare (pasager, securitate, aterizare, staționare, iluminat etc.)

ADVERTISING

Precizăm faptul că Aeroportul Internațional Sibiu asigură doar servicii cărora le sunt incidente prevederile art. 32, alin. 2 privind tarifele aeroportuare. Alte tipuri de servicii (ex. handling, alimentare combustibil etc.) sunt asigurate de către terți”, se arată într-un răspuns al reprezentanților Aeroportului Sibiu pentru G4Media.ro.

Amintim că deplasările lui Iohannis din săptămâna aceasta în Japonia și Singapore au stârnit o dezbatere amplă în spațiul public, după ce Administrația Prezidențială a închiriat o aeronavă de lux și a făcut și escală la Sibiu.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Potrivit BoardingPass, Boeingul 737-900ER în configurație BBJ (Boeing Business Jet) aparține companiei luxemburgheze Global Jet și are doar 19 locuri.

Din delegația prezidențială fac parte consilierul pe Afaceri Europene Luminița Odobescu, cel pe Politici Economice Cosmin Marinescu, cel pe Comunicare Publică, Dana Bârsan, șefa Protocolului, Delia Dinu, dar și ministrul de Externe, fost consilier al lui Iohannis, Bogdan Aurescu. Delegația a inclus și ofițeri ai Serviciului de Pază și Protecție.

ADVERTISING

Aeronava a decolat din București sâmbătă, pe 4 martie, a făcut o scurtă oprire la Sibiu pentru a prelua încă un pasager, după care, după un zbor de 2 ore și 48 de minute, a făcut escală la Baku, pentru alimentare. Apoi a continuat drumul de încă 9 ore până la Tokyo.

În țară, șeful statului a fost criticat de unii și apărat de alții pentru opțiunea de deplasare, iar președintele PSD Marcel Ciolacu a concluzionat că trebuie cumpărată o aeronavă oficială care să fie folosită de înalții demnitari în deplasările externe.

România nu mai are avion prezidențial de pe vremea lui Traian Băsescu, Iohannis folosind aeronave închiriate, de obicei de la TAROM, în toate deplasările sale externe din 2014 până în prezent.

Doar în 2022 deplasările prezidențiale au costat 3,32 de milioane de euro. Cum au fost 21 de vizite, practic, în medie, o deplasare externă a costat aproape 160.000 de euro.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇