Adina Vălean, despre cum ne ține Nehammer la ușa Schengen-ului terestru: Când văd cozile de camioane și nicio parcare de bun simț în zonă, mi se face rău

Adina Vălean, despre cum ne ține Nehammer la ușa Schengen-ului terestru: Când văd cozile de camioane și nicio parcare de bun simț în zonă, mi se face rău
UE PENTRU TINE  • • • • • • • •
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER-UL SPOT
Afli tot ce s-a întâmplat important în UE
Încotro merge UE, ce probleme sunt și ce oportunități
Fonduri nerambursabile pe care ai putea să le accesezi
Îl primești în fiecare lună, în ultima zi a lunii
Mă abonez!

Austria e mare iubitoare de bariere și de ziduri. N-au reușit nici Italia şi Germania să o scoată la capăt cu ei.

Se spune, între ghilimele, că există o frontieră în interiorul Schengen pe care Austria o ridică de ani buni, este vorba despre pasul Brenner, care creează dificultăți mari transportului de mărfuri, practic îi sufocă pe italieni și pe germani pe axa Nord-Sud, spune comisarul pentru Transporturi Adina Vălean, în interviul acordat Spotmedia.ro, la Strasbourg.

ADVERTISING

"Acum Italia i-a dat în judecată la Curtea Europeană, să vedem ce iese din asta. Despre Schengen, eu sunt comisar pentru Transporturi, mă gândesc la transporturile rutiere, care sunt foarte importante, au 6% din PIB-ul României, iar transporturile influențează prosperitatea și bunul mers economic al companiilor, al economiei în general. Adică pe cei care le folosesc, companiile care folosesc transportul rutier pierd și ele, totul devine mai scump din cauză că timpul e mai lung.

De asemenea, statul la granițe este un coșmar pentru regiunea respectivă, pentru calitatea aerului, pentru cei care lucrează în transporturi. Apropo, o chestiune la care am ținut foarte mult și sper să se realizeze în viitor este că am inclus în legislația europeană obligația statelor membre de a face parcări securizate și cu toate facilitățile pe toate axele de transport, pentru că lipsa acestora este gravă.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Când văd cozile de camioane și nicio parcare de bun simț în zonă, mi se face rău. Mai ales că noi avem linie de finanțare, adică nu trebuie decât să aplice, dar nu știu de ce nu fac asta, prea puțini în orice caz, dar măcar în legislație este pusă ca obligativitate pentru 2030.

Ar trebui la maxim 150 km de axele principale de transport să existe parcări bune. Iată deci o mulțime de probleme de natură economică. Probabil că de asta nici nu ni s-a acordat - pe mine nu m-a surprins, pentru că v-am spus eu, eu îi știu pe austrieci cum procedează.

ADVERTISING

/.../

În orice caz, Comisia Europeană, tot timpul, prin vocea președintelui von der Leyen, prin comisarul de interne Johansson, dar și Partidul Popular European - cu excepția Austriei, toți au susținut, au afirmat și au reafirmat sprijinul. La fel și președintele Parlamentului European, că tot suntem acum aici. Important este să ții subiectul pe agendă și să speri că va apărea o breșă".


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇