Bateria revoluționară din Suedia care poate reduce dependența Europei de China

Bateria revoluționară din Suedia care poate reduce dependența Europei de China

O nouă baterie sodiu-ion fără litiu este mai ieftină, mai durabilă și nici nu se bazează pe materii prime limitate, contribuind la restrângerea dependenței europene de piața chineză, anunță un producător suedez.

Industriile de energie și mașini electrice și-ar putea reduce dependența de importurile de materiale rare din China după lansarea unei baterii sodiu-ion, considerată revoluționară, consideră un producător din Suedia.

Northvolt, singurul mare producător de baterii din Europa, a anunțat că a dezvoltat o baterie ieftină, mai sustenabilă, care nu folosește litiu, nichel, grafit și cobalt, relatează The Guardian.

ADVERTISING

Potrivit companiei suedeze, noua baterie, care are o densitate energetică de peste 160 de wați-oră per kilogram, a fost concepută pentru instalațiile de stocare a energiei electrice, dar în viitor ar putea fi folosită pentru echiparea vehiculelor electrice, inclusiv la scuterele electrice.

"Folosirea tehnologiei sodiu-ion nu este nouă, dar credem că acesta este primul produs care nu conține materii prime esențiale. Este o descoperire fundamentală. Acest lucru ne oferă o opțiune care nu este dependentă de anumite părți ale lumii, inclusiv China", a declarat Ptrick Andreasson, vicepreședinte pe strategie și sustenabilitate la Northvolt.

ADVERTISING

Andreasson a spus că densitatea noii baterii este mai mică decât a cea a majorității bateriilor cu litiu, dar tehnologia trebuie folosită la un nou produs, păstrând prețul redus.

Noua baterie concepută de Northvolt are un catod de alb prusac cu conținut ridicat de sodiu și un anod din carbon dur și este mai sigură la temperaturi ridicate decât alternativele de pe piață. Drept urmare, compania vizează piețe precum Orientul Mijlociu, India și Africa.

Prototipul a fost dezvoltat în laboratoarele companiei din Västerås, Suedia, și va fi prezentat clienților anul viitor. Northvolt, care are ca acționar Volkswagen și clienți importanți precum Volvo și BMW, nu a decis locul în care va fi produsă bateria.

ADVERTISING

Stocarea electricității în baterii la scară industrială este considerată fundamentală pentru decarbonizarea rețelelor electrice. Proiectele de baterii vizează stocarea de energie din instalațiile eoliene și solare care pot fi utilizate atunci când vântul nu bate sau soarele nu strălucește.

Țările europene au ajuns la o dependență ridicată de minerale din China pe măsură ce mașinile electrice au devenit tot mai populare pe continent, iar producătorii de baterii au căutat să-și diversifice lanțurile de aprovizionare și să utilizeze tehnologii alternative.

Mai multe state europene speră să dezvolte baterii electrice, însă până acum rezultatele s-au dovedit modeste. Compania Britishvolt, care își propusese să investească aproximativ 4,36 miliarde de euro într-o fabrică din nordul Angliei, s-a prăbușit la începutul anului.

Totuși, acest sector a primit un impuls de la deținătoarea mărcilor Jaguar și Land Rover, Tata, care a decis să construiască cu 4,59 miliarde de euro o fabrică de baterii în Marea Britanie.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇