Washington Post anunţă o extindere a redacţiei sale la un nivel istoric, cu filiale în Europa şi Asia

Washington Post anunţă o extindere a redacţiei sale la un nivel istoric, cu filiale în Europa şi Asia

Prestigiosul cotidian american Washington Post a anunţat o extindere fără precedent a redacţiei sale, prin înfiinţarea de filiale în Europa şi Asia, ceea ce va creşte în final efectivele sale la peste 1.000 de jurnalişti.

Cu această extindere internaţională, publicaţia, deţinută din 2013 de multimiliardarul Jeff Bezos, fondatorul Amazon, se remarcă în peisajul mediatic american, puternic afectat de criza economică, majoritatea mass-media având tendinţa de a face economii şi a renunţa la ediţiile tipărite în favoarea celor web, informează marţi AFP.

„WaPo”, care afirmă că este rentabil din 2018 însă fără a difuza date financiare, prevede înfiinţarea de secţii redacţionale la Londra şi Seul, pentru a dispune de o acoperire mai eficientă a realităţii 24 de ore din 24.

Publicaţia speră să-şi majoreze numărul de abonaţi digitali şi să rivalizeze cu New York Times, care dispune de o echipă de cel puţin 1.700 de jurnalişti şi acordă o atenţie specială cititorilor săi pe plan internaţional.

Washington Post va înfiinţa, de asemenea, noi birouri la Sydney în Australia şi la Bogota în Columbia, crescând la 26 numărul total al filialelor sale în străinătate.

Prin această operaţiune, redacţia cotidianului se va mări cu 44 de posturi, efectivele sale globale ajungând la 1.010 jurnalişti, un record de la crearea sa în 1877.

„Cititorii vor beneficia de un jurnalism îmbogăţit, aprofundat, mai rapid, divers şi inovativ. Aceasta arată o încredere imensă în viitorul cotidianului Washington Post”, şi-a exprimat satisfacţia Marty Baron, redactorul-şef al publicaţiei.

În schimb, numeroase publicaţii locale şi regionale din SUA se află în mare dificultate.

În prima jumătate a anului 2020, redacţiile americane au suprimat peste 11.000 de posturi.

Acest an este cel mai prost pentru mass-media americane după criza economică din 2008, când au fost anunţate 14.265 de disponibilizări.

Televiziunile americane au întrerupt difuzarea în direct a declaraţiilor lui Trump, pentru că dezinformează populaţia