Cum vrea Netflix să-şi taxeze abonații care partajează parolele

Cum vrea Netflix să-şi taxeze abonații care partajează parolele
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Netflix mai face un test pentru taxarea abonaților care partajează parolele.

Abonații din Argentina, El Salvador, Guatemala, Honduras și Republica Dominicană vor primi un mesaj prin care li se va cere să achite o taxă pentru a folosi un cont timp de mai mult de două săptămâni în afara domiciliului.

Măsura nu vizează accesarea serviciului pe dispozitive mobile precum smartphone, tabletă sau laptop și nu li se va aplica nici persoanelor aflate în concediu.

Cei care folosesc parolele în comun vor trebui să plătească în plus 219 pesos (1,70 dolari), relatează Bloomberg.

ADVERTISING

Partajarea parolelor este o practică foarte răspândită în America Latină și, de aceea, compania a ales să facă primele două teste aici, pentru a vedea dacă oamenii acceptă să plătească în plus sau se vor dezabona cu totul.

Netflix încearcă astfel să limiteze "parolele la comun", fără a-i penaliza pe cei care plătesc deja pentru un cont în plus sau pe cei care folosesc singuri serviciul.

Cum se desfășoară testul Netflix:

  • clientul nou va putea adăuga un subcont cu adresa lui de email și i se va permite accesul în paralel cu contul principal, indiferent de planul de abonament al titularului. În prezent, abonamentul de bază permite vizionarea pe un singur dispozitiv, cel standard permite vizionarea pe două dispozitive, iar abonamentul premium permite accesul de pe patru dispozitive.
  • sunt vizați cei care folosesc același cont la mai multe adrese. Dacă aceștia se conectează timp de peste două săptămâni de la altă adresă decât cea declarată la înscriere, vor primi o notificare prin care li se cere fie să adauge un domiciliu, fie să-și schimbe domiciliul la noua locație detectată.
  • clienții își pot modifica adresele la care folosesc serviciul. Adăugarea unei alte adrese nu va permite creșterea numărului de persoane care intră simultan pe Netflix.
ADVERTISING

Potrivit companiei, peste 100 de milioane de locuințe folosesc conturi plătite de altă persoană care are domiciliul la altă adresă, fiind una dintre cauzele principale ale scăderii numărului de abonați.

Netflix a pierdut peste 200.000 de clienți în primul trimestru al anului, iar estimările arată că ar putea rămâne fără încă două milioane în cel de-al doilea.

Recent, compania a anunțat disponibilizarea a 300 de persoane. Valoarea acțiunilor la bursă a scăzut cu peste 65% în 2022, pe fondul temerii investitorilor că Netflix ar putea întâmpina probleme financiare.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇