spotmedia.ro anunță lansarea astăzi, 27 noiembrie, a unui proiect editorial de excepție, „conversații fragile”, locul unde vor fi prezentate poveștile de viață ale unor femei care s-au confruntat cu diferite forme ale abuzului.
Că este vorba despre violență domestică, prostituție, abuz emoțional, mame de copii cu autism, mame singure sau femei discriminate pe bază de orientare sexuală, vrem prin acest proiect să aducem în prim-plan problemele cu care se confruntă femeile din România, să creăm comunități suport în care să se dezbată aceste probleme și împreună cu organizațiile care susțin drepturile femeilor, să găsim cele mai bune moduri prin care fiecare dintre noi putem contribui la schimbare.
Poveștile sunt redate de actrița Ioana Flora și scriitoarea Rucsandra Pop, sub formă de interviuri - mărturisiri în cadrul cărora protagonistele își păstrează anonimatul.
„Am pornit la drum cu proiectul Fragile din dorința de a ajuta, de a le oferi femeilor care au trecut prin situații vulnerabile un punct de sprijin, dar și ocazia de a-și spune povestea, de a fi auzite în spațiul public, păstrându-și anonimatul. Am înțeles, lucrând la proiect, cât de mult s-a tăcut și câte se trec, în continuare, sub tăcere, în societatea noastră contemporană. Din rușine, din frică, din teama de a nu fi judecat, din stigmă, din obișnuință, din prejudecată, din „bună cuviință”, din nenumărate motive. Atunci când a apărut Fragile, m-a surprins să întâlnim atât de multe reacții, voci care au creat o comunitate în jurul nostru și al proiectului. Atunci am înțeles cu adevărat importanța oricărui demers care sprijină această nevoie. „conversații fragile” este unul dintre ele, iar bucuria mea că fac parte din el este neprețuită,” a declarat Ioana Flora, actriță.
O dată la două săptămâni, Ioana Flora și Rucsandra Pop vor povesti despre experiențele de viață dure prin care au trecut aceste femei, dar și despre puterea incredibilă de care au dat dovadă și ce le-a ajutat să meargă mai departe.
„Trăim într-o eră a titlurilor bombastice și a statisticilor în care ne e greu să înțelegem că fiecare problemă socială este suma unor povești de viață, a unor drame personale. Pandemia a pus pe umerii femeilor și mai multe probleme, ecuația fiecărei vieți s-a complicat și mai mult, iar zgomotul din media a făcut ca vocile femeilor să se audă și mai slab. Prin poveștile autentice pe care le spunem, vrem să ajungem la sâmburii unor probleme despre care în societatea noastră nu se vorbește destul și să inspirăm oamenii să vadă că există și soluții, la care putem contribui,” a adăugat Rucsandra Pop, scriitoare și antropoloagă.
„A fost un moment în care m-am gândit: Aș putea să mă arunc de la etaj! Ar fi super simplu!” este povestea care deschide seria „conversațiilor fragile” și aparține Alexandrei, o tânară de 31 de ani, care a ales să vorbească despre experiența nașterii premature și despre felul cum gestionează o mamă un astfel de eveniment, în condițiile în care sistemul nu oferă sprijin emoțional, iar cei mai mulți medici nu îți spun ce se întâmplă cu tine sau cu copilul.
„Am construit acest proiect din dorința de a trage un semnal de alarmă tuturor celor care au puterea de a schimba ceva, contribuind astfel la dezvoltarea și evoluția umanității. Așa cum vom vedea din fiecare interviu, orice tăcere ascunde o poveste ce așteaptă să fie spusă, însă vulnerabilitatea poate da putere, fiincă după suferință urmează vindecare și o victimă poate birui atâta timp cât există o rețea de suport. Credem ca schimbările sunt posibile doar prin implicarea fiecăruia dintre noi”, a declarat Nicoleta Gruia, Director Marketing și Vânzări spotmedia.ro.
„conversații fragile” este parte dintr-un proiect editorial amplu cuprins în strategia de dezvoltare a spotmedia.ro și totodata o continuare firească a serialului web Fragile, realizat în colaborare cu Asociația Storyscapes și regizat Ioana Mischie, Fragile Society și Black Horse Mansion, cu sprijinul Farmec România.
„Inegalitatea de șansă, în mare parte determinată de inegalitatea de gen, face parte din realitatea în care compania și brandurile din portofoliul nostru activează. Dacă în campaniile noastre abordăm des tema feminității, sub toate formele sale, a sănătății pielii și echilibrului, considerăm parte din datoria noastră să facilităm dialogul privind problemele cu care se confruntă femeile din România. Ne bucurăm să fim alături de spotmedia.ro în proiectul «conversații fragile», în încercarea de a trece poate cel mai greu prag în abordarea acestor teme – tăcerea”, a declarat Liliana Popa, PR Manager Farmec.