Campania de vaccinare online: Brandurile și tinerii își folosesc influența, chiar și pe TikTok

Campania de vaccinare online: Brandurile și tinerii își folosesc influența, chiar și pe TikTok

Campania de vaccinare a accelerat ușor în ultima lună, depășind pragul de 4 milioane de vaccinați într-un sprint generat de noua formă de libertate: vaccinare fără programare. Maratoanele și drive through-urile au atras oameni ca pâinea caldă, dar tinerii nu se lasă urniți atât de ușor.

Pentru că un spot pro vaccinare oficial, al autorităților, se lasă așteptat, am căutat să vedem ce s-a mișcat în media și în online, în acest sens.

2021 vine cu discounturi de până la 50% la principalele categorii de produse și servicii de care afacerea ta are nevoie. Obține oferta AICI!

Surpriza cea mai mare a venit de pe rețeaua TikTok, unde am întâlnit tineri care si-au folosit influența pentru a atinge un target la care oficialitățile ajung greu. Dar nu a fost singura.

"Acele" şi Fashion Days

Un spot care atrage atenția este cel de la platforma online Fashion Days, publicat marți, pe 11 mai, pe pagina de Facebook.

FASHION DAYS - Totul despre bun gust. Si responsabilitate.

In 2021, sanatatea e cea mai importanta parte din stilul tau.Iar grija pentru viitor iti intra usor pe sub piele. Fii responsabil.Descopera povestea 💌👉 https://bit.ly/3vPqAiC#𝐔𝐍𝐃𝐑𝐄𝐒𝐒𝐅𝐎𝐑𝐏𝐑𝐎𝐆𝐑𝐄𝐒𝐒 #bungust #responsabilitate #SS21 #fashiondays

Publicată de Fashion Days pe Luni, 10 mai 2021

În spotul propriu-zis apar două personaje cunoscute de publicul din România, foști concurenți și chiar semi-finaliști în urmărita emisiune Asia Express de la Antena 1, cântărețul Speak și iubita lui, Ștefania.

Acțiunea prezentată în reclamă îi urmărește pe cei doi, care merg împreună printre de oameni, îmbrăcați în haine și accesorii vestimentare Fashion Days, și se dezbracă pe parcurs, în timp ce avansează spre centrul de vaccinare.

În momentul în care ajung în centrul de vaccinare, se așază amândoi în scaune alăturate ținându-se de mână, pregătiți pentru doza care urmează să le fie administrată.

Piesa care rulează pe fundalul spotului publicitar este interpretată de Carla’s Dreams – "Acele", o melodie care se potrivește în acest context.

Așadar, aceste „ace” ale seringilor pentru vaccinul anti-Covid 19 sunt simbolizate ca o salvare și ca o rezolvare a oricăror impedimente ce stau în calea tinerilor de a putea ”îmbătrâni în doi”.

O abordare mai tradițională la radio

O abordare mai tradițională are campania de promovare demarată în FM de grupul A.G. Radio Holding, compus din Kiss FM, Magic FM și Rock FM.

Alegerea este una potrivită, întrucât studiile au arătat că oamenii consideră că radioul este o sursă mult mai sigură de informare decât informațiile pe care le primesc de pe rețelele de socializare, având o reputație mai bună în ceea ce privește acuratețea datelor pe care le prezintă.

Din data de 10 mai, mesaje încurajatoare pentru români de a se vaccina vin de la interpreți cunoscuți și îndrăgiți din România precum Lora, Călin Goia de la Voltaj sau solistul trupei Cargo, Baciu.

Cei trei au fiecare câte un mesaj pentru ascultătorii lor, precum "Mi-e dor de concerte, de întâlnirile cu voi, de călătorii și cred că vaccinul este cea mai sigură și rapidă cale de a reveni la o viață normală”, de la solistul trupei Voltaj.

Baciu de la Cargo are un mesaj despre libertate: „Visez la ziua în care mă voi bucura din nou de libertate, ziua în care voi putea cânta”, iar Lora ne vorbeşte despre îmbrăţişări: „M-am vaccinat pentru că îmi doresc să vă îmbrățișez fără să fie un pericol și fără să fiu în pericol. Cred că vaccinul este drumul drept spre normalitate”.

Umorul are succes

O altă abrodare, într-o cultură diferită de cea românească, este spotul foarte reușit, realizat acum ceva vreme în Israel. Clipul ridiculizează tipologii de antivaxeri sau de oameni reticenţi la vaccin.

Foarte reușit clipul.

Publicată de Marius Comper pe Vineri, 26 februarie 2021

De remarcat că personajul central este chiar prim-ministrul Benjamin Netanyahu, iar de la lansarea spotului și până acum Israelul a atins deja imunitatea de turmă, graţie succesului campaniei de vaccinare din această ţară.

Dar ce ne arată clipul? În primul rând, apare un clovn care îşi pune problema ce conțin vaccinurile, apoi vine un om costumat într-o felină care afirmă că vaccinul îi modifică ADN-ul și e foarte revoltat pentru că e posibil să îi crească ...o coadă.

Următorul sceptic este costumat în medic şi spune că, după lungile sale cercetări de pe TikTok, are mai multe întrebări decât răspunsuri în ceea ce privește vaccinul și urmează să posteze despre acest subiect.

Imediat apare și tipologia eroului din tastatură, care fără argumente le ştie pe toate şi pune întrebări de genul: „Care sunt interesele voastre?” „De ce să se vaccineze toată lumea?”, „Vreți să implantați microcipuri?”.

Răspunsul specialistului la toate este că trebuie să oprim răspândirea fake-news pe Internet și singurul interes este acela de a împiedica creșterea cazurilor de Covid-19 pentru a ne putea întoarce la normalitate.

Apoi, apare în clip şi un om costumat în bebeluș, care spune că este tânăr, ceea ce înseamnă că virusul nu îl afectează, dar specialistul demontează argumentul şi îl informează că virusul ne afectează pe toți, din nefericire, și că vaccinul este un mod de a te proteja pe tine, cât și pe cei din jurul tău.

Ultimul apare un personaj deghizat în celebra Daenerys Targaryan din serialul hit de la HBO, Urzeala Tronurilor, împreună cu un dragon în spatele său.

Este un spot care stârnește amuzamentul și, în același timp, caricaturizează acele tipologii de oameni care răspândesc fake news pe Net, fără a avea argumente relevante sau bazate pe o cercetare riguroasă pe acest subiect, punând în evidență într-un mod simplu și comic avantajele vaccinării.

Tot din afară și pe același ton comic este și parodia youtuberului Chris Mann – Girl on Pfizer, la celebra melodie interpretată de solista Alicia Keys – Girl on Fire.

Această parodie stârnește amuzamentul mai ales pentru generația mai tânără, aceasta fiind cea mai sceptică în ceea ce privește vaccinarea, fapt dovedit și prin procentul celor care s-au vaccinat până în momentul de față în ţara noastră.

TikTok, mină de aur

O zonă neexploatată, dar plină de tineri care au nevoie de un impuls pentru vaccinare, este rețeaua TikTok.

Un bun exemplu este dat de unul dintre cei mai cunoscuți și mai îndrăgiți tiktokeri din România, după user name-ul său „claudisky”, cunoscut în special pentru videoclipurile pe care le realizează cu bunica lui simpatică și care au prins la publicul din România. Acesta invocă, în stilul său comic, trei motive pentru care se vaccinează.

Primul este pentru menținerea sănătății bunicii lui pe care toți urmăritorii o cunosc și o îndrăgesc, făcând apel și la cuvinte precum "nepot" și "responsabil", ca să sublinieze că vaccinul este important pentru menținerea sănătății oamenilor dragi, care ne-au crescut și ne-au fost alături dintotdeauna.

Cel de al doilea motiv este dorința de a organiza un fan-meeting cu comunitatea de peste un milion de urmăritori pe care a reușit să o strângă alături de el pe această platformă.

Și, nu în cele din urmă, al treilea motiv invocat este dorința de a participa la renumitele festivaluri ce aveau loc înainte de această pandemie și care erau recunoscute chiar și pe plan internațional și care atrăgeau în special tineri.

Și, nu în ultimul rând, tânărul Dorian Popa a postat un filmuleț din ziua vaccinării, pentru a da un exemplu fanilor săi.

HÂTZ! Dorian Popa s-a vaccinat!

💯 HÂTZ! Dorian Popa s-a vaccinat!„Când am plecat în Africa am făcut 5 vaccinuri, când am plecat în Asia am făcut 4 vaccinuri și când am plecat în Madagascar am făcut alte 4 sau 5 vaccinuri. Să fim serioși, fraților!” Dorian Popa#ROVaccinare #Romania #StrongerTogether #RomâniaÎnvingePandemia #TotulVaFiBine

Publicată de RO Vaccinare pe Joi, 22 aprilie 2021

Articol de Andreea Olteanu, studentă SNSPA


Te invităm și pe pagina noastră de Facebook, unde vei găsi multe lucruri interesante, în plus față de site. Îți mulțumim că ne citești!